پست الکترونیک سه شنبه ٠٤ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > نمایش«فصل شیدایی» به خرمشهر می‌رود


کد خبر: ٣٨٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/12/26-١٠:٣٨

«فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و با نویسندگی و روایت رسالت بوذری ،تصویری متفاوت از جهان‌آرا در قبل از انقلاب رابه روی صحنه می آورند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و با نویسندگی و روایت رسالت بوذری ۲۶ اسفند تا ۶ فروردین ۹۵ بعد از نماز مغرب و عشا به مدت ۱۰ شب در ورودی شهر خرمشهر روی صحنه می‌رود.

به گزارش آبادان نیوز:رسالت بوذری نویسنده و راوی نمایش «فصل شیدایی»  از اجرا در خرمشهر به عنوان آخرین ایستگاه اجرای گروه در سال ۱۳۹۴ نام برد و گفت: بعد از یزد، کرمانشاه، تهران، دریاچه خلیج فارس، مسیر نجف به کربلا و بندرعباس؛ خرمشهر آخرین مقصد ما در سال ۹۴ است که به همه دوستان در مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی خسته نباشید می گویم.

وی افزود: انسان ها همیشه در روزهای پایانی سال، عملکرد خود در شئون مختلف زندگی را بررسی می کنند و دوست دارند نمره خوبی بگیرند. صاحبان کار ما اهل بیت (ع) و جان های تابناکی هستند که ستون های عالم خلقتند و اگر قرار باشد کار ما را آنها ارزش‌گذاری کنند و بخرند، آنقدر کریم هستند که کم ما را به کرم خود زیاد جلوه می دهند، آنچنان که انسان فکر نمی کند کم کاری کرده است.

«فصل شیدایی» خدمتی به فضای اعتقادی و انقلابی

نویسنده و راوی «فصل شیدایی» تأکید کرد: آخر سال جای گله گذاری نیست اما همه کسانی که باید در اجراهای امسال ما کمک می کردند و نکردند، یادشان باشد «فصل شیدایی» خدمتی به فضای اعتقادی و انقلابی است. اگر معتقدیم در این دوره فشارها و گرفتاری ها شدید است و باید کاری انجام دهیم و دنبال اعتلای اعتقاد مردم هستیم. «فصل شیدایی» تلاشی برای اعتلای اعتقاد و روحیه انقلابی مردم است و باید برای این تلاش، هزینه کرد. هر دستگاه، ارگان و نهادی که در این زمینه کم کاری کند، در مسیر خدمت به انقلاب کم گذاشته است.

رسالت بوذری ضمن تشکر از احسان محمدحسنی مدیرعامل سازمان اوج، تصریح کرد: دوستان خوبم در موسسه رسانه ای اوج هرچه در توان داشتند انجام دادند اما ذکر این نکته ضروری است که تصور نشود «فصل شیدایی» کار ساده ای است. من به عنوان کسی که گوشه ای از این کار را گرفته ام، تلاش دوستان را می بینم و اینگونه نیست که ما وسایلمان را از این استان جمع کنیم و در استان بعدی پهن کنیم، این تصور ناشی از برخی حسادت ها، کینه ها و دشمنی ها است.واقعیت آن است که دوستان من، برای لحظه به لحظه «فصل شیدایی» زحمت می کشند، فکر می کنند و تنها برخی از آیتم ها در استان ها مشترک است.

وی یادآور شد: ای کاش کسانی که در جزئیات تولید این کار نیستند و فهم دقیقی از تولید آن ندارند به راحتی به خودشان اجازه اظهار نظر ندهند و قدری با مردمی که این گونه با این کار ارتباط می گیرند و تاثیر می پذیرند، همراه باشند.

این مجری تلویزیون ادامه داد: من و آقای اسماعیلی، همچنان در لحظه لحظه خلوت هایمان در این باره که در هر اجرا چه بگوییم و چگونه بگوییم، بحث می کنیم. می دانیم تعریف سینما، تعریف خوب یک قصه خوب است، گرچه ما معتقدیم این کار سینما نیست اما به این تعریف قائلیم. این کار صرفا نمایش هم نیست بلکه تلفیق و ترکیبی از چند رسانه است و ما سعی می کنیم این محتوا را به خوبی ارایه کنیم.

خرمشهر همچنان مظلوم است

رسالت بوذری همچنین درباره ویژگی های اجرای خرمشهر نیز توضیح داد: خود من چندین سال به دلیل اجرای نوروزی برای تلویزیون، به موضوع خرمشهر پرداخته ام و درباره ماجرای ورود عراقی ها، مقاومت ۴۵روزه، کوی ذوالفقاری آبادان، مسجد جامع خرمشهر و کوی آرش و... اطلاعات دارم. از بین این داشته ها، احساس کردیم می شود بیشتر به شهید جهان آرا پرداخت. برادرم سعید اسماعیلی روایتی تازه از دوران زندگی محمد جهان آرا در سال های منتهی به پیروزی انقلاب روی صحنه خواهد برد. می دانید که جهان آرا در میان بچه های جنگ بسیار محبوب است و علی رغم همه پرداختن‌ها، جای کار دارد و من همچنان فکر می کنم فتح خرمشهر روزی برای گرفتن عکس یادگاری آقایان نیست و خرمشهر قهرمان همچنان مظلوم است و نباید منحصر به سوم خرداد باشد.

راوی «فصل شیدایی» افزود: ما همواره جهان آرای قهرمانی دیده ایم که برای نجات و اعتلای خرمشهر می جنگد، اما این بار برشی خواستنی، دلپذیر و اما تلخ از زندگی جهان آرا در قبل از انقلاب را دوستان ما روی صحنه می آورند و تصویر مبارزات و درگیری های بخشی از جوانان خرمشهر که جهان آرا در محوریت آنها قرار دارد، دیدنی تر می شود.

هنر متعهد یک شعار نیست

وی اذعان کرد: «اعتلای هنر متعهد» اصطلاح دستمالی شده ای است که این سال ها از آن بهره ها برده اند. تیم فصل شیدایی اما به این اصطلاح اعتقاد دارند. هرگز اینگونه نبوده که از این اصطلاح به عنوان ابزاری برای بالا رفتن و عنوان و شهرت استفاده کنیم و تلاش کرده ایم اعتقادمان را با «فصل شیدایی» نشان دهیم. برای ما هنر متعهد شعار نیست.

بوذری در پایان بیان کرد: به همه کسانی که به هنر متعهد اعتقاد دارند و برای این انقلاب و اعتقاد زحمت می کشند، سال جدید را تبریک می گویم، به ویژه برادرم علیرضا کوهفر مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی و بهترین های سینما و تئاتر و تلویزیون که هنرمند «فصل شیدایی» هستند و امیدوارم سالی سرشار از برکت، نعمت و فراوانی داشته باشند.

امیدوارم سال ۹۵، سال ظهور مولا و آقا حجت ابن الحسن (عج) باشد و امیدوارم روزی برسد که آیتم پایانی را به آقایی تقدیم کنیم که نشسته و کار ما را می بیند و همه سال ها کار ما را تماشا کرده است. امیدوارم ایشان بیاید و مهر قبولی بر کار ما بزنند.

 

 

اخبار آبادان،خبرخرمشهر،آبادان،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: