پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > راه‌اندازی مرکز پاسخ‌گویی سلامت 1490 در آبادان


کد خبر: ٣٦٣٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/12-٠٩:٤٦

مرتضی جعفری : این سامانه به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم و کادر درمان در خصوص مصرف صحیح دارو، عوارض جانبی دارو...راه اندازی شد.

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز:معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی مرکز پاسخ‌گویی سلامت 1490 در این شهرستان خبر داد.

مرتضی جعفری  اظهار داشت: این سامانه به منظور اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی مردم و کادر درمان در خصوص مصرف صحیح دارو، تداخل دارو و مواد غذایی، مصرف دارو در دوران بارداری و شیردهی، عوارض جانبی دارو، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی و گازهای سمی و تهیه داروهای کمیاب راه‌اندازی شد.

 

به گزارش آبادان نیوز:مرتضی جعفری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان  با بیان اینکه کارشناس مرکز اطلاع‌رسانی این معاونت در ساعات اداری در این زمینه پاسخ‌گو است، افزود: سئوالات شهروندان در ساعات غیر اداری توسط پیغام‌‎گیر دریافت و سپس توسط کارشناس مربوط بررسی و در اسرع وقت پاسخ داده می‌شود.

 

مرتضی جعفری یادآور شد: اطلاع‌رسانی در خصوص تهیه داروهای کمیاب از نزدیک‌ترین داروخانه محل سکونت بیمار که داروی وی موجود است نیز از دیگر خدمات ارائه شده توسط مرکز پاسخ‌گوی سلامت 1490 است.

 

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان تصریح کرد: مرکز اطلاع‌رسانی دارو و سموم 1490 با همکاری مرکز «آمار و فناوری اطلاعات» دانشگاه علوم پزشکی آبادان نصب و راه‌اندازی شده است.

 

مرتضی جعفری معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان کمیسیون ماده 20 داروخانه‌های این دانشکده را صبح امروز برگزار کرد.

 

مرتضی جعفری ادامه داد: در این جلسه با صدور مجوز تاسیس یک باب داروخانه در شهر چوئبده موافقت به عمل آمد.

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: