پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نكاتي درباره سفيدي زودرس مو


کد خبر: ٢٧٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/06/09-١٠:١٩

علت اصلي سفيدي زودرس مو، وراثت و زمينه​هاي ژنتيكي در فرد است.

 

آبادان نیوز :یک متخصص پوست و مو گفت: علت اصلي سفيدي زودرس مو، وراثت و زمينه​هاي ژنتيكي در فرد است. كمبود ويتامين​هاي گروه دي، آهن، اسيد فوليك و همچنین وجود برخی سندرم ها مانند آب مروارید از ديگر عوامل موثر در تسريع رشد سفيدي زودرس مو هستند.

به گزارش آبادان نیوزدكتر سيما رسايي اظهار كرد: در پايين​ترين لايه پوست و در محل پايه و تكيه تار مو، سلول​هايي به نام ملانوسيت وجود دارند كه دائما تركيبي با نام ملانين توليد مي​كنند و همين ملانين است كه رنگ موها را ايجاد مي​كند.وي افزود: زماني كه ملانوسيت​ها كاملا فاقد رنگدانه شوند، مو سفيد مي​شود و اگر تعداد ملانين يك تار مو كمتر از حالت عادي شود، آن مو تغيير رنگ داده و خاكستري و نقره​اي مي​شود.

 رسایی با اشاره به بی‌اثر بودن محصولاتي كه براي رفع سفيدي مو تبليغ مي​شوند، گفت: زماني كه مو سفيد مي‌شود، ملانوسيت​هاي مو از بين رفته‌اند بنابراين شامپوها و ساير داروهايي كه براي رفع سفيدي مو تبليغ مي​شوند، همگي كذب محض هستند زیرا ديگر ملانوسيتي وجود ندارد تا رنگ مو را برگرداند. در واقع مانند این است که دیگر كارخانه​اي وجود ندارد تا رنگدانه مو يا ملانين را بسازد. شامپوهایی که به عنوان بازگرداننده رنگ موی طبیعی تبلیغ می‌شوند، تنها يك نوع رنگ هستند كه روي مو رسوب كرده و باقي مي​مانند و این رنگ نیز پس از دو يا سه بار شستن از بين مي​رود.این متخصص پوست و مو اظهار کرد: توصيه مي​شود كساني كه سفيدي زودرس مو دارند از داروهاي خوراكي مكمل حاوي پروتئين‌هاي مختلف و آهن استفاده كنند؛ این مواد فرايند سفيدي مو را آهسته​تر می‌كنند.

 وی با اشاره به وجود برخي باورهاي غلط در میان مردم در زمينه سفيدي زودرس مو گفت: یک باور عامیانه درباره سفید شدن موها می‌گوید که كندن يك موي سفيد موجب افزايش تعداد موهاي سفيد خواهد شد. این مساله درست نيست زیرا تعداد پياز مو در هر انسان از زمان بدو تولد ثابت است و بر تعداد آن افزوده نخواهد شد؛ مويي كه سفيد شده، ملانوسيت خود را از دست داده و از دست دادن ملانوسیت واگيردار نيست كه با كندن يك تار موي سفيد بيشتر شود.رسایی گفت: به كساني كه سفيدي زودرس مو دارند توصيه مي​شود تغذيه خوبي داشته باشند، سبزي‌ها و ميوه​های تازه و همچنين مواد پروتئيني كافي مصرف كنند و گول تبليغات كذب شامپوها و مواد آرایشی و بهداشتی را نخورند.

 

 

سفیدی مو ، پوست و مو ، سلامت مو ، آبادان نیوز ، خبرسلامت 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: