پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > در تابستان از پوست خود محافظت کنید


کد خبر: ٢٤٦٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/05/08-١٠:١١

گرما و اشعه آفتاب می‌توانند اثرات ویرانگری روی پوست داشته باشند، در فصل گرما پوستتان را دوست داشته باشید و با رعایت نکاتی از پوست خود در مقابل خورشید در فصل تابستان مراقبت کنید.

 

آبادان نیوز:وقتی پوست، رنگ و رطوبت طبیعی‌اش را از دست دهد، به برنزه شدن، پیری زودرس و کک و مک ناشی از آفتاب مبتلا می‌شود.وی افزود: آفتاب سوختگی زمانی رخ می​دهد که مقدار تابش اشعه خورشید یا سایر منابع نوری حاوی پرتو ماوراء بنفش بیشتر از توانایی رنگدانه محافظت کننده پوست بدن باشد.

به گزارش آبادان نیوز: گرما و اشعه آفتاب می‌توانند اثرات ویرانگری روی پوست داشته باشند.یک بار آفتاب سوختگی همراه با تاول زدن پوست، احتمال سرطان سلولهای رنگ پوست که ملانوم نامیده می​شوند، را دو برابر می​کند.امیریان بیان کرد: قرارگیری در معرض نور خورشید و صدمه ناشی از اشعه ماورای بنفش در ایجاد آب مروارید نیز می​تواند دخیل باشد که برای جلوگیری از آن، باید از عینک آفتابی استفاده شود.این متخصص پوست درباره کارکرد کرمهای ضدآفتاب گفت: ضدآفتاب​ها برای بلوکه‌کردن اشعه UVA و UVB، حاوی موادشیمیایی هستند که اشعه را جذب می​کنند.وی افزود: تماس زیاد با آفتاب می​تواند موجب آفتاب سوختگی حاد شود و در درازمدت اثراتی مانند چین و چروک، کک و مک، کک​های صورت و همچنین شلی پوست را به همراه داشته باشد. سرطان​های پوستی نیز از عوارض جدی و مهم تماس طولانی با آفتاب است. به همین دلیل لازم است کرم ضدآفتاب برای جلوگیری از ایجاد سرطان​های پوست و پیری زودرس پوست در همه افراد استفاده شود.امیدیان با اشاره به نحوه صحیح استفاده از کرم​های ضدآفتاب گفت: ضدآفتاب باید نیم ساعت قبل از خروج از خانه استعمال شده و سپس هردو ساعت، تکرار شود. باید دقت داشت که بیشترین آسیب نور آفتاب در ساعات بین 10 صبح تا 16 است لذا محافظت از پوست در این ساعات از روز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: