پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > تعداد مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۷۷ میلیون نفر رسید


کد خبر: ٢١٠٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/25-١٠:٤٨

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد سه شنبه به ۱۷۷ میلیون و پنج هزار نفر رسیده است.

 

به گزارش آبادان خبر، مرکز وب سایت آماری ورلد میتِرز (worldometers) که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۳ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۰۱ نفر رسیده است.

براساس این گزارش در ۲۴ ساعت گذشته در هند که در چند روز گذشته شاهد بیشترین تلفات جهانی بوده است، ۶۲ هزار و ۵۹۷ نفر به کووید ۱۹مبتلا شده و یک هزار و ۴۵۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در هند به ۲۹ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۳۵ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۳۷۷ هزار و ۶۱ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در هند ۲۸ میلیون و ۲۷۲ هزار نفر گزارش شده است.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میتِرز، پس از آمریکا، هند، برزیل، فرانسه، ترکیه و روسیه به ترتیب دارای بیشترین مورد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

با ساخت واکسن های مختلف کرونا توسط کشورها، تا کنون ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون دوز واکسن کرونا در سطح جهانی توزیع شده است.

چین با توزیع بیش از ۸۹۲ میلیون و ۷۷۰ هزار دوز واکسن کرونا و آمریکا با ۳۰۹ میلیون و ۳۲۰ هزار دوز به ترتیب رتبه اول و دوم بیشترین توزیع واکسن کرونا در جهان را دارند.

تخمین زده می شود که هند تا کنون ۲۵۴ میلیون، برزیل ۷۸ میلیون، انگلیس ۷۱ میلیون، آلمان ۶۰ میلیون، فرانسه ۴۴ میلیون، ایتالیا ۴۲ میلیون و مکزیک ۳۶ میلیون دوز واکسن توزیع کرده باشند.

 

ویروس کرونا،واکسن کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: