پست الکترونیک پنج شنبه ٣٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > کاهش 6 درصدی سزارین درآبادان


کد خبر: ١٨٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/02/19-١٨:٤١

قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش 6 درصدی زایمان سزارین در نخستین سال نظام تحول سلامت در حوزه زیرپوشش این دانشکده خبر داد.

 

آبادان نیوز : خبر آبادان : قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش 6 درصدی زایمان سزارین در نخستین سال نظام تحول سلامت در حوزه زیرپوشش این دانشکده خبر داد. 

 

به گزارش آبادان نیوز : اخبار آبادان :   راشین علیزاده در حاشیه مراسم روز ماما، در گفت‌و‌گو  به تشریح فعالیت‌های عرصه مامایی در حوزه دانشکده علوم پزشکی آبادان پرداخت و اظهار کرد: سال پرکار و پرتلاشی در سطح دانشکده پشت سر گذاشتیم، چرا که طرح تحول نظام سلامت در بحث درمان و بیمارستان‌ها اجرایی شد. وی ادامه داد: یکی از بسته‌های مهم طرح تحول نظام سلامت، بسته ترویج زایمان طبیعی بود که به خوبی اجرا شد و موفقیت‌های چشمگیری در آن به دست آمد. 
قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: این طرح همگام با سایر بسته‌های نظام سلامت آغاز شد و هم اکنون نسبت به سایر عملکرد‌ها در نظام سلامت پیشتاز است. 
علیزاده عنوان کرد: در سال 93، در سطح بیمارستان‌های زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان، موفق شدیم شاخص سزارین را از 43 درصد به 38 درصد کاهش دهیم. 
وی اضافه کرد: برای اینکه مادران را تشویق به این کار کنیم، دو مطلب را باید مدنظر قرار داد، نخستین مطلب در خصوص فضاهای فیزیکی مناسب و مطلوب و دیگری تکریم مادران باردار است که باید توجه خاصی به این دو موضوع شود. 
قائم‌مقام مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: برای اجرای این طرح مجموع بیمارستان‌ها در حال توسعه هستند، مشغول بهینه سازی این فضا‌ها هستیم تا بتوانیم محیط خوب و آرامی را برای مادران باردار فراهم آوریم. 
علیزاده در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی کلاس‌های آمادگی زایمان را در بیمارستان‌ها بنا نهادیم و از همه مادران تقاضا داریم در این کلاس‌ها که به طور رایگان برگزار می‌شود، شرکت کنند.  

 

 

منبع : فارس 

 

راشین علیزاده ،دانشکده علوم پزشکی آبادان ،علوم پزشکی آبادان ، زایمان ، سزارین ،آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبر آبادان ،اخبار آبادان ،آبادان  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: