پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > اعضای بدن جوان دزفولی اهدا شد.


کد خبر: ١٥٥٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/01/09-١٧:٥٩

اعضای بدن پسر دزفولی 19 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد.

 

آبادان نیوز :مدیر دفتر فراهم‌آوری و هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اعضای بدن پسر دزفولی 19 ساله‌ای که دچار مرگ مغزی شده در بیمارستان گلستان اهواز اهدا شد.

به گزارش آبادان نیوز  :امین بحرینی امروز اظهار کرد: زنده یاد مراد خان‌بابا، در روز اول فروردین، به دنبال سانحه‌ای به کما رفته بود و دو روز بعد از آن در بیمارستان اروند اهواز دچار مرگ مغزی شد.

وی تصریح کرد: با تلاش تیم پیوند اعضا و بزرگواری و ایثارگری خانواده این جوان 19 ساله دزفولی دچار مرگ مغزی، رضایت برای اهدای عضو فراهم شد.
وی گفت: انجام این گونه اعمال جراحی، بدون تلاش شبانه‌روزی همکاران و کادر زحمتکش و همچنین گروه‌های مختلف پزشکی بیمارستان گلستان میسر نیست، چرا که پیوند عضو از فرد مرگ مغزی به یک فرد زنده با پیوند از یک فرد زنده به زنده بسیار متفاوت است است و زمان و دقت بسیاری را می‌طلبد.

فوق تخصص پیوند کبد، کلیه و پانکراس بیمارستان گلستان اهواز گفت: گیرندگان کلیه‌ها، آقایی 29 ساله و خانمی 34 ساله هر دو اهل اهواز بودند که مدت‌ها تحت مداوای موقت توسط همودیالیز قرار می‌گرفتند و به لطف خدا پس از انجام عمل و دریافت پیوند، حال عمومی مطلوبی دارند.

بحرینی با تقدیر و تمجید از خانواده‌هایی که با تصمیم به جا و جسورانه اهدای عضو جگرگوشه خود، باعث نجات جان چند بیمار نیازمند دیگر می‌شوند، افزود: مرگ هر فردی می‌تواند ضایعه‌ای بزرگ برای خانواده و اطرافیان وی باشد، اما دانستن این موضوع که هزاران بیمار دچار نارسایی‌های مختلف، لحظه به لحظه با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، راه را برای تصمیم‌گیری مناسب این خانواده‌ها هموارتر می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار کرد: بیمارستان گلستان اهواز به عنوان مرکز ارجاع بیماران با وضعیت وخیم و بدحال، با وجود تلاش قابل توجه کادر درمان، به طور مداوم شاهد مرگ مغزی افراد سانحه دیده است که با توجه به عدم امکان بازگشت این عزیزان به زندگی، اعضای بدن آنها می‌تواند برای افراد بسیاری نوید زندگی دوباره باشد، اما متاسفانه درصد اندکی از این خانواده‌ها به اهدای عضو رضایت می‌دهند

آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبر آبادان ،اخبار آبادان  ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ،خوزستان ،

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: