پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > واکسن آنفولانزا تنها به گروه های خاص توصیه می شود


کد خبر: ١٥٠٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/04-١٠:٣٣

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: استفاده از واکسن آنفولانزا تنها برای کودکان زیر ۶ سال، سالمندان، مادران باردار و کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند توصیه می‌شود.

 

به گزارش آبادان خبر ، دکتر آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: واکسن آنفولانزا  به صورت سالیانه و  در شهریورماه تهیه می شود و با توجه به تولید این واکسن در کل دنیا ، مقدار حجم آن مشخص و توصیه می شود.

او ادامه داد: ما واکسن آنفولانزا را تنها برای رده های سنی خاص  شامل کودکان زیر ۶ سال، سالمندان ، مادران باردار و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند توصیه می کنیم حتما از این واکسن استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: کودکانی که در مدارس گروه هدف ما قرار دارند باتوجه به اینکه سیستم ایمنی بدن آنها ارتقاء لازم را پیدا کرده است ما به خانواده آنها توصیه می کنیم از واکسن آنفولانزا استفاده نکنند.

دکتر یلالی با بیان اینکه  زمان وارد کردن واکسن آنفولانزا به کشور از نیمه دوم شهریور ماه تعیین شده است تصریح کرد: وزارت بهداشت با تمام وجود سعی دارد چند برابر این واکسن را نسبت به سال های گذشته خریداری کند زیرا فصل سرما، فصل هم زمانی تمامی بیماری های تنفسی  است بنابراین چه بیماری سرماخوردگی ، آنفولانزا و چه ویروس کرونا می توانند با هم همراهی پیداکنند به همین دلیل نیاز است در زمینه بیماری آنفولانزا نگرانی هایمان را برای جمعیت پرخطر کم کنیم.

او در پایان گفت: واکسن آنفولانزا تحت هیچ شرایطی حالت پیشگیرانه برای ابتلا نشدن به ویروس کرونا ندارد .

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1399/06/04 17:4
0
0
ممنون از اخبار خوبتون
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: