پست الکترونیک چهارشنبه ٠٥ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی در مراسم عزاداری


کد خبر: ١٥٠٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/03-١٠:٥٢

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی برای حضور در مراسم عزاداری کافی است و استفاده از ماسک فیلتردار برای عموم توصیه نمی‌شود .

 

به گزارش آبادان خبر ، دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هنگام حضور در مراسم عزاداری، گفت: با توجه به گرمای هوا اگر ماسک به دلیل تعریق یا هر دلیل دیگری خیس شود کارایی خود را از دست می‌دهد و عوامل میکروبی از طریق رطوبت می‌توانند به بینی یا دهان فرد منتقل شوند.

او افزود: وضعیت شیوع کرونا در روز‌های آینده به رفتار مردم بستگی دارد و اگر مردم رعایت کنند، قطعا ماه محرم به خوبی پشت سر گذاشته می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه باید مراسم حتما در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری و با استفاده از ماسک برگزار شود گفت: استفاده از ماسک‌های سه لایه جراحی برای حضور در مراسم عزاداری کافی است و استفاده از ماسک فیلتردار برای عموم توصیه نمی‌شود، زیرا قطرات تنفسی فرد از طریق سوپاپ‌های ماسک خارج می‌شود و در صورت آلوده بودن فرد استفاده‌کننده از این ماسک، آلودگی منتشر می‌شود.

دکترسلمان‌زاده ادامه داد: مردم سعی کنند ماسک مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند، اما می‌توانند با چند لایه پارچه نیز ماسک درست کنند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،ابادان  خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: