پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > نجات نوزاد ۳۷ روزه دزفولی از مرگ


کد خبر: ٥٥٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/09/20-١٣:١٥

مدیر مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز گفت: نوزاد ۳۷ روزه دزفولی با انتقال به بیمارستان شهید رجایی تهران از مرگ نجات یافت.

 






به گزارش آبادان نیوز ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، علیرضا فضل اله پور اظهار کرد: رقیه سرخه ۲۳ مهرماه سال ۱۳۹۵ در بیمارستان شهید گنجویان دزفول متولد شد و از همان بدو تولد به صورت مادرزادی مبتلا به بیماری CHD بوده است.

وی افزود: وی در بیمارستان ابوذر اهواز بخش NICU بستری شد که به تشخیص پزشکان، نوزاد باید عمل جراحی انجام داده و دستگاه پیس میکر در قلب او کار گذاشته شود. از آنجا که امکان این نوع عمل جراحی در اهواز برای نوزادان وجود ندارد، بنابراین باید به تهران اعزام می شد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی ابوذر اهواز تصریح کرد: پدر نوزاد «سرباز» بوده و از نظر مالی توان این اقدام و اعزام بیمار به تهران برای خانواده بیمار امکان پذیر نبوده است. پس از چند روز مادر بیمار نامه ای به مدیر مرکز آموزشی درمانی ابوذر نوشته و شرح ما وقع را می دهد که بلافاصله پس از دریافت نامه موضوع سریعاً پیگیری و با همکاری دکتر زادکرمی از بیمارستان فوق تخصصی قلب اطفال تهران، بیمار در بیمارستان  شهید رجائی پذیرش شده و همزمان یک آمبولانس استیجاری کاملاً مجهز به وسایل و تجهیزات پزشکی لازم با هزینه بیمارستان ابوذر اهواز تدارک دیده و ظهر روز دوشنبه یک آذرماه به همراه یکی از بهیاران با تجربه مرکز و مادر بیمار و دو نفر تکنسین فوریتهای پزشکی به تهران اعزام می شوند.

فضل الله پور بیان کرد: نوزاد که باید اکسیژن دریافت می کرد در انکوباتور و در حال دریافت اکسیژن (شرایطی مانند بخش NICU) به لطف الهی در ساعت سه بامداد روز سه شنبه دوم آبان ماه امسال به بیمارستان شهید رجائی تهران رسید.

وی گفت: سرانجام روز سه شنبه ۹ آذر ماه جاری، رقیه تحت عمل جراحی پیس میکر دائم قرار گرفت و به گفته پزشک معالج عمل جراحی وی موفقیت آمیز بوده است


خوزستان ،اخبار خوزستان ،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: