پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > آبادان ميزبان جشنواره فيلم سبز


کد خبر: ٤١٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/22-٠٩:٣٠

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان: فيلم هاي منتخب جشنواره بين المللي فيلم سبز در سه شهر خوزستان به نمايش درمي آيند.

 

 

 

 

 

 

 

 آبادان نیوز: احمدرضا لاهيجان زاده اظهار كرد: شهرهاي اهواز، آبادان و ماهشهر ميزبان فيلم هاي منتخب پنجمين جشنواره فيلم سبز هستند و احتمال مشاركت دزفول نيز در اين جشنواره وجود دارد.

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از ایرنا،وي با بيان اينكه جشنواره فيلم سبز از 25 تا 31 ارديبهشت همزمان با سراسر كشور برگزار مي شود افزود: در اين جشنواره 160 فيلم براي نمايش انتخاب شده اند كه حداقل 6 فيلم از اين تعداد آثار فيلمسازان خوزستاني است.

به گفته وي، 38 فيلم اين جشنواره نيز از فيلمسازان خارجي است.

وي گفت: علاوه بر هنرمندان برتري كه از سوي داوران كشوري اين جشنواره معرفي مي شوند، دو فيلمساز خوزستاني نيز به عنوان رتبه هاي برتر در استان معرفي خواهند شد.

لاهيجان زاده اضافه كرد: سينماي شركت نفت در نيوسايد در اهواز در اين يك هفته و سينما ساحل اهواز در روزهاي شنبه و يكشنبه فيلم هاي اين جشنواره را به صورت رايگان اكران خواهند كرد.

وي اين جشنواره را گامي بلند در ارتقاي فرهنگ زيست محيطي دانست و گفت: در شرايط فعلي اين رويداد را مي توان بزرگترين رويداد فرهنگي زيست محيطي غرب آسيا برشمرد كه مي تواند زمينه اي براي آموزش عميق و لمس مسائل زيست محيطي مخاطبان فراهم كند.

لاهيجان زاده اضافه كرد: اين جشنواره ها علاوه بر آشنا كردن مردم و دوستداران محيط زيست با تكنولوژي هاي روز دنيا، مشوقي براي فيلمسازان و هنرمندان كشور است كه آثار خود را به معرض نمايش علاقمندان بگذارند.

وي اظهار كرد: در سال هاي اخير با افزايش تعداد دانش آموختگان رشته هاي هنري، شبكه هاي تلويزيوني و تعداد علاقمندان به محيط زيست همچنين بيشتر شدن بحران هاي زيست محيطي، ساخت فيلم هاي مرتبط با حوزه محيط زيست نيز بيشتر شده است.

بر اساس اين گزارش، بخش هاي رقابتي پنجمين جشنواره فيلم سبز شامل بخش سينما، هنرهاي تجسمي و بخش جنبي است.

اين جشنواره در سال 1377 با شعار تنها يك زمين داريم، حفظش كنيم آغاز شد. دور دوم جشنواره در سال 1379 با شعار محيط زيست در آيينه گفت و گوي تمدن ها، دور سوم در سال 1381 با شعار انسان محور توسعه پايدار و دور چهارم در سال 1384 با شعار آموزش براي توسعه پايدار برگزار شد.

در مجموع چهار دوره برگزار شده، يك هزار و 934 فيلم نمايش داده شدند كه از اين ميان يك هزار و 585 اثر از ايران، و 349 اثر از كشورهاي ديگر به جشنواره ارسال شده بودند.

اهداف اين جشنواره فرهنگسازي و ارتقاي آگاهي مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محيط زيست، ايجاد زمينه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محيط زيست و ترويج و ارتقاي سطح كيفي محصولات فرهنگي هنري و سينمايي در حوزه محيط زيست عنوان شده است.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خوزستان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: