پست الکترونیک پنج شنبه ٠٦ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > شكارچیان دراج در آبادان در دام محیط بانان


کد خبر: ٤١٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/20-٠٨:٠٩

رئیس اداره محیط زیست آبادان از دستگیری دو متخلف غیرمجاز شكار در فصل ممنوع در این شهرستان خبر داد.

 






 آبادان نیوز: سیداحمد موسوی آزاد افزود:در گشت و كنترل یگان حفاظت محیط زیست و همكاری پاسگاه حیر دو متخلف كه در نخلستان ها اقدام به شكار می كردند با دو قبضه اسلحه شكاری شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت:این شكارچیان در فصل تخمگذاری پرنده دراج اقدام به شكار آنها می كردند كه پیس از دستگیری به مراجع قضایی شهرستان آبادان معرفی شدند.

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از ایرنا،موسوی آزاد جریمه شكار هر قطعه پرنده دراج را دو میلیون ریال اعلام كرد و گفت:از این شكارچیان چهار قطعه پرنده شكارشده كشف شد.

دراج (كبكنجی ، پور) پرنده ای 31سانتیمتر نر به‌طور كلی سیاه است با خال‌ها و راه‌راه عرضی سفید به ویژه در پهلوها ، تارك و پس گردن قهوه‌ای ، نوار چشم سیاه ، پوش‌پرهای گوش و گونه سفید و نیم طوق پهن خرمائی در پس گردن دارد.

این پرنده معمولا به صورت جفت دیده می شوند و خود را از انظار مخفی نگاه می دارد و به دشواری می توان آن را وادار به پرواز كرد كبكنجی و پور نام های دیگر آن در فارسی است.

این پرنده‌ بومی ایران است و از جمله پرندگانی‌ست كه با وجود حمایت‌های محیط زیست و شكار ممنوع بودن آنها، طی سال‌های گذشته تا به امروز ، تعداد آنها كاهش یافته است.

 

 

 

اخبار آبادان،خبر آبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوزآبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: