پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > صادرات 800 میلیون دلاری کالای غیرنفتی از اروند


کد خبر: ١٦٦٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/27-١٢:٠٣

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۸۰۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی امسال از مرز تجاری شلمچه، بنادر آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شد.

 

به گزارش آبادان خبر، سید علی موسوی سه‌شنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه سه میلیارد و ۶۰۰ کیلوگرم کالای غیرنفتی از بنادر آبادان و خرمشهر و مرز بین المللی شلمچه صادر شد.

وی عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند را انواع محصول شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه و تره بار، صیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی عنوان کرد و گفت: بیشتر این کالاها به کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شدند.

موسوی بیان کرد: در مهرماه سال جاری ۱۸۳ میلیون دلار کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند صادر شد که از این میزان ۱۲۰ میلیون دلار از طریق مرزشلمچه صادر شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه ساله گذشته رشد ۲۰۰ درصدی دارد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند مقصد اصلی صادرات کالا را کشور عراق به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران دانست و گفت:صادرات از مرز بین المللی شلمچه به دلیل شرایط کرونایی چهار ماه متوقف شد ولی با تمهیدات اندیشیده شده روند صادرات از این مرز افزایش یافت به طوریکه در مقایسه با سال ۹۸ کاهش صادرات از مرز شلمچه نداشته ایم.

وی به بهره‌برداری از دستگاه ایکس‌ری کامیونی به منظور تسریع روند صادرات و واردات کالا در مرز شلمچه اشاره کرد و اظهار داشت: مرز بین‌المللی شلمچه یکی از مهمترین مرزهای تجاری و اقتصادی کشور است.

شلمچه بزرگترین بندر خشک تجاری کشور است که سالانه بیش از یک میلیارد دلار کالا و خدمات از آن به عراق صادر می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
منبع:ایرنا
خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: