پست الکترونیک جمعه ٣١ فروردين ١٤٠٣
اخبار > کاخ سفید: شرکت‌هایی که اقدام به تجارت اسلحه با ایران کنند، تحریم می‌شوند


دولت آمریکا اعلام کرد تمام شرکت‌های بین‌المللی که اقدام به فروش سلاح به ایران می‌کنند، تحت تحریم‌های شدید ثانویه آمریکا قرار خواهند گرفت.

 

به نام آبادان خبر ، دولت دونالد ترامپ روز چهارشنبه متعهد شده که هر تولیدکننده بین‌المللی اسلحه که اقدام به معامله و تجارت با ایران کند، تحت تحریم‌های واشنگتن قرار خواهد گرفت.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در این‌باره گفته که پس از پایان تحریم تسلیحاتی ایران، بلافاصله و با تمام قدرت هر شرکت بین‌المللی که اقدام به همکاری با ایران کند، تحت تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار خواهد گرفت.

الیوت آبرامز در حالی این موضوع را اعلام کرده که ساعاتی پیش از آن، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال تلاش است تا تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند،  هرچند که این موضوع با عدم همراهی سایر اعضای شورای امنیت همراه است.

شورای امنیت تلاش آمریکا در ۱۴ آگوست برای تمدید تحریم بین‌المللی تسلیحاتی علیه ایران را ناکام گذاشت و با آن مخالفت کرد. تحریم تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر منقضی می‌شود و آمریکا تنها توانست در راستای قطعنامه خود در تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران، دومینیکن را با خود همراه کند. پس از آن هم در جریان فعال‌سازی مکانیسم ماشه، متحمل شکست دیگری شد. شورای امنیت درخواست آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه را رد کرده و آن را اقدامی غیرقانونی دانسته است. آمریکا با آنکه دیگر عضوی از توافق هسته‌‌ای با ایران نیست، به بندی که پیش از این در توافق گنجانده شده، رجوع کرده که مخالفت طرفهای توافق برجام را هم در پی داشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

مکانیسم ماشه،شورای امنیت،مایک پمپئو وزیر،خارجه آمریکا،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،دولت دونالد،تحریم تسلیحاتی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: