پست الکترونیک شنبه ٠١ ارديبهشت ١٤٠٣
اخبار > کره شمالی در تدارک آزمایش موشک زیردریایی است


کد خبر: ١٥٢٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/15-١١:٠٧

ادعا می‌شود که پیونگ‌ یانگ در تدارک آزمایش موشک میان‌برد قابل حمل در زیردریایی است تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ناکامی ترامپ در مذاکره با کره شمالی را به رخ بکشد.

 

به گزارش آبادان خبر ، مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا با استناد به پاره‌ای تصاویر ماهواره‌ای مدعی شد فعالیت‌های در حال انجام در کارخانه کشتی‌سازی «سیمپو»، حاکی از آماده شدن کرده شمالی برای انجام آزمایش موشکی زیرسطح به سطح است که در آن از یک زیردریایی به عنوان پرتابگر استفاده خواهد شد.

این اندیشکده آمریکایی مدعی شد تصاویری از آماده‌باش شماری شناور به دست آورده که یکی از آنها شبیه یدک‌کش‌هایی است که پیشتر برای جابجایی موشک‌های قابل حمل بر روی زیردریایی استفاده شده است.

این اندیشکده همچنین مدعی شد که اگرچه نمی‌توان قاطعانه در این باره نظر داد، اما ظاهراً پیونگ‌یانگ در تدارک آزمایش موشک میان‌برد «پوک گوک سانگ ۳» با قابلیت حمل بر روی زیردریایی است.

در اکتبر سال میلادی گذشته بود که کره شمالی از آزمایش موفق یک فروند موشک «پوک گوک سانگ ۳» خبر داد حال آنکه در آن مقطع زمانی، کارشناسان از آن به عنوان تحریک‌آمیزترین اقدام پیونگ یانگ از زمان آغاز مذاکره با آمریکا یاد کردند.

انتخابات آمریکا کمتر از ۳ ماه دیگر برگزار می‌شود و انجام آزمایش موشکی مجدد از سوی کره شمالی می‌تواند نشان از ناکامی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیشبرد روند مذاکره با پیونگ‌یانگ باشد.

با این حال، ترامپ در تازه‌ترین سخنرانی خود که روز جمعه ایراد شد؛ وانمود کرد همین که با کره شمالی وارد جنگ نشده، یک دستاورد بزرگ تلقی می‌شود- ادعایی که ناکامی او در به سرانجام رساندن مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

 

منبع:مهر

 

 

کره شمالی،آزمایش موشکی،زیردریایی،اخبار ابادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،دونالد ترامپ،رئیس جمهور امریکا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: