پست الکترونیک پنج شنبه ٠٩ فروردين ١٤٠٣
اخبار > بایدن: اقتصاد آمریکا را تعطیل می‌کنم!


کد خبر: ١٥٠٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/04-٠٩:٠٧

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در مخالفت با ترامپ، مدعی شد اگر به قدرت برسد و کرونا همچنان ادامه داشته باشد؛ توصیه مشاورانی را که می‌گویند سلامت بر اقتصاد ارجحیت دارد؛ جدی می‌گیرد.

 

به گزارش آبادان خبر ، جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مصاحبه با «ای‌بی‌سی» نیوز، مدعی شده که در مواجهه با کووید ۱۹، به هرچه مشاوران حوزه بهداشت و درمان بگویند؛ عمل می‌کند حتی اگر این مسئله به قیمت تعطیلی اقتصاد آمریکا منجر شود.

به گفته وی، اصلی‌ترین اشتباه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا این بوده که کرونا را آن گونه که باید مهار نکرده است.

بایدن در این باره افزود: لازمه اشتغال‌زایی، تحرک و رشد اقتصادی کشور این است که این ویروس را مهار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور او تعطیلی اقتصاد آمریکا است؛ گفت: تعطیلش می‌کنم. من به حرف دانشمندانمان گوش می‌دهم.

اینکه بایدن واقعاً قصد تعطیلی بزرگترین اقتصاد جهان را داشته باشد محل تردید است. اما با این اظهارات، او به خوبی توانست میان خود و ترامپ، تمایز ایجاد کند. در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا در اوج شیوع کرونا ، بازگشایی اقتصادی و حتی بازگشت دانش‌آموزان به مدارس را ضروری عنوان می‌کند؛ رقیب دموکرات او مدعی است که مردم را اولویت اول خود می‌داند. از سویی، عدم هماهنگی ترامپ با نهادهای علمی-پژوهشی آمریکا و راه‌های درمانی نسنجیده‌ای که برای غلبه بر کرونا پیشنهاد می‌دهد؛ موجب شده که کارشناسان حوزه بهداشت علیه او جبهه‌گیری کنند و بایدن در واقع به دنبال آن است که رای این قشر از جامعه را به نفع خود جلب کند.

 

منبع:مهر

 

اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا،کرونا،دونالد ترامپ

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: