پست الکترونیک جمعه ١٠ فروردين ١٤٠٣
اخبار > ترامپ مجوز استفاده از پلاسما برای بیماران کرونا را صادر کرد


کد خبر: ١٥٠٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/03-٠٩:٥٧

رئیس جمهور آمریکا مجوز سازمان غذا و داروی این کشور برای استفاده از پلاسما در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تایید کرد.

 

به گزارش آبادان خبر ، یک روز پس از انتقاد شدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از سازمان غذا و داروی این کشور(FDD)، وی در نشست خبری روز یکشنبه خود از مجوز این سازمان برای درمان بیماران کرونا با استفاده از روش پلاسمای خون تقدیر و آن را مورد تایید قرار داد. 

براساس گزارش رویترز، ترامپ مجوز استفاده این سازمان از این روش درمانی را در آستانه برگزاری کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه که در آن ترامپ رسما نامزدی جمهوریخواهان را خواهد پذیرفت اعلام کرده است. 

وی در نشست خبری غیرمعمول خود در کاخ سفید گفت: «این همان چیزی است که من از مدتها قبل دنبال انجام آن بودم. امروز خوشحالم که این خبر بزرگ که در راستای مقابله کشور ما با این ویروس چینی است را اعلام کنم. روشی که جان انسانهای زیادی را حفظ خواهد کرد.»

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرده است که شواهد نشان می‌دهد که استفاده از پلاسما باعث کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا می‌شود و می‌تواند سلامت بیماران را در سه روز اول بستری بهبود ببخشد. 

براساس این گزارش، تا کنون بیش از 70 هزار نفر در آمریکا با روش پلاسما درمانی بهبود پیدا کرده‌اند. 

خوشحالی ترامپ از تصمیم FDD در حالی است که وی پیش از این ادعا کرده بود که عده‌ای از همکاران اداره مواد غذایی و دارویی که با او ضدیت دارند، در مسیر تولید دارو و واکسن کرونا سنگ‌اندازی می‌کنند تا دولت نتواند پیش از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به موفقیتی در این زمینه دست یابد.

رویترز مینویسد که ترامپ به دنبال آن است که با تولید و معرفی یک واکسن برای درمان کرونا یا روش درمانی مطمئن شانس خود را برای پیروزی در انتخابات نوامبر 2020 افزایش دهد.

ترامپ بارها وعده داده است که تا پیش از پایان سال 2020 واکسن کرونا روانه بازار آمریکا خواهد شد. 

 

 

منبع:فارس

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: