کد خبر: ٨٤٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1397/08/20-٠٩:٣٧

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کنترل بیش از 63درصدی بیماری دیابت در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کنترل بیش از 63درصدی بیماری دیابت در محدوده فعالیت این دانشکده خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز ، دکتر شکراله سلمان‌زاده اظهار کرد : تعداد جمعیت روستایی بالای 30 سال محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان برای

طرح غربالگری دیابت 94هزار و 302نفر است.

وی اضافه کرد: تاکنون از این جمعیت بیش از 3هزار و 400 بیمار دیابتی شناسایی شدند و بیماریابی کارشناسان ما بالای 51درصد بوده است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد: شیوع دیابت در حوزه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان نزدیک به 4درصد بوده و 95درصد افراد مبتلا به این بیماری توسط بهورزان دانشکده تحت مراقبت هستند و نزدیک به 83درصد نیز توسط پزشک معاینه شده‌اند.
دکتر سلمان‌زاده بیان کرد: برنامه‌های هفته ملی دیابت با شعار دیابت و خانواده (The Family and Diabetes) 19 لغایت 25 آبان 97 دنبال می‌شوند.
وی با اشاره به اسامی روزهای هفته دیابت سال 97 گفت: این روزها به ترتیب دیابت، رسانه و خانواده، دیابت، آموزش و خانواده، دیابت، تغذیه و خانواده، دیابت، سازمان‌های مردم‌نهاد و خانواده، دیابت، غربالگری و خانواده، دیابت، مشارکت‌های محلی و خانواده و دیابت، فعالیت بدنی و خانواده نامگذاری شده‌اند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به برنامه‌های درنظرگرفته شده برای این هفته در 3شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود: شکل‌گیری کمپین برای انجام خطرسنجی جمعیت 30 تا 70 ساله، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، برگزاری همایش ورزشی برای بیماران دیابتی از جمله این برنامه‌ها هستند.
وی برگزاری کلاس آموزشی برای کارکنان بهداشتی و درمانی، انجام تست قند و چربی خون برای این کارمندان، انجام غربالگری و خطرسنجی در مراکز شهری و روستایی، نصب بنر و استند روزشمار هفته دیابت، درج شعار هفته دیابت در سربرگ نامه‌ها، انجام مصاحبه تلویزیونی با حضور متخصص داخلی و پخش پیام‌های رادیویی را از دیگر برنامه‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان در هفته دیابت برشمرد.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: