کد خبر: ٧٥٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/12/28-٠٩:٣٢

معاون استاندار و فرماندار آبادان گفت: توسعه و شناسایی ظرفیت های اشتغال در اولویت کاری برنامه های سال 97 در شهرستان آبادان قرار گرفته است.

 

معاون استاندار و فرماندار آبادان گفت: توسعه و شناسایی ظرفیت های اشتغال در اولویت کاری برنامه های سال 97 در شهرستان آبادان قرار گرفته است.

به گزارش آبادان نیوز ،عزیزاله شهبازی یکشنبه در جلسه شورای اداری در محل گلزار شهدای این شهر، اظهارکرد: بخش عمده بودجه کشور برای اجرای طرح های اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امید است با انسجام و همدلی مدیران اجرایی در سال 97 تحولات چشمگیری در تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان آبادان فراهم شود.
شهبازی، عمل به منویات رهبر معظم انقلاب را راهگشای مشکلات اقتصادی دانست و افزود: اگر برای استفاده از توان و ظرفیت نسل جوان در جامعه برنامه ریزی درست صورت گیرد، بسیاری از گره های اشتغال و مشکلات اقتصادی باز می شود.
یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:در سال 1396 برای رفع مسایل و مشکلات شهرستانآبادان کارهای بزرگی در بخش آموزش و پرورش، آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی انجام شد.
جلیل مختار، جذب نیروهای حق التدریسی و پرداخت حقوق و مطالبات معلمان، تجهیز و نوسازی خانه های بهداشت و مراکز درمانی و بهره برداری از مرحله نخست بیمارستان اروندکنار را از جمله اقدامات انجام شده در امسال ذکرکرد و افزود:مرحله دوم بیمارستان اروند کنار اردیبهشت سال 1397 به بهره برداری می رسد.
وی گفت: با احداث 2 تصفیه خانه روستای ثوامر و دهستان نصار روزانه 10 هزار متر مکعب آب آشامیدنی شیرین به 17 روستای شهرستان آبادان پمپاژ می شود.
مختار با بیان اینکه تعویض لوله های آب شبکه آبرسانی شهرستان آبادان در دستور کار قرار گرفته، اظهارکرد:برای تعویض لوله های آب آشامیدنی شبکه آبرسانی آبادان چهار سند آماده شده و پیمانکار انتخاب شده و اوایل سال جدید کار اجرایی آغاز می شود.
نماینده مردم آبادان گفت: هم اکنون سه سند برای اجرای طرح فاضلاب با 300 میلیارد ریال آماده شده و تا اردیبهشت ماه سال جدید کار شروع می شود.
مختار اعتبار تخصیص یافته برای بهسازی و نوسازی جاده های آبادان را 170 میلیارد ریال برشمرد و افزود:علاوه بر این برای تعریض مرحله نخست جاده خضر 15 میلیارد ریال جذب شده و 20 میلیارد دیگر اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: برای دو خطه کردن جاده قفاس – ابوشانک با 30 میلیارد ریال با منطقه آزاد اروند تفاهمنامه منعقد شده است.
مختار گفت: همچنین برای بهسازی و نوسازی شبکه برق آبادان 370 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به راه اندازی مرحله نخست پالایشگاه نفت آبادان اظهارکرد: کار زیربنایی مرحله نخست پالایشگاه آبادان انجام شده، و یکهزار نیرو جذب شده است.
مختار در ادامه گفت: برای جلوگیری از پیشروی آب شور در رودخانه کارون احداث سد سلولی بهمشیر در برنامه سال 97 پیش بینی شده است.
امام جمعه آبادان نیز در این نشست با بیان اینکه، مسئولان باید در محضر شهدا گزارش کار بدهند، گفت: شهدای دوران دفاع مقدس همه هستی وجودشان را برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی فدا کردند بنا بر این باید به در محضر این شهدا پاسخگو باشید.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، افزود: مسئولان ما آیا به خاطر عملکرد ضعیف خود از مردم عذر خواهی کردند.
امام جمعه شهر چوئبده نیز از خاکسپاری سه شهید گمنام در حرم شهدای این شهر خبر داد و گفت: سه شنبه هفته جاری مصادف با شهادت امام هادی (ع) پیکر پاک و مطهر این شهدا با حضور پرشور مردم و مسئولان به خاک سپرده می شود.
حجت الاسلام حمید سیلاوی با بیان اینکه عملکرد ضعیف مسئولان بروز مشکلات بسیاری در جامعه به دنبال دارد، گفت: عزم راسخ مسئولان، می تواند مشکلات جامعه را کاهش دهد.
روز یکشنبه اعضای شورای اداری شهرستان آبادان با حضور در گلزار شهدای آبادان حضور یافتند و با قرائت فاتحه و نثار گل ، نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: