کد خبر: ٧٤٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/30-٠٩:٥٥

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هکتار از مناطق چوئبده در طرح مقام معظم رهبری زهکشی شد.

 

 

 

 

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ هکتار از مناطق چوئبده در طرح مقام معظم رهبری زهکشی شد.

به گزارش آبادان نیوز،ناجی شهیب زاده ضمن اشاره به توجه دولت به امر آبیاری نوین و احیای اراضی کشاورزی عنوان کرد: تا کنون فعالیت های بسیاری در زمینه آبیاری تحت فشار، تسطیح و زهکشی اراضی شهرستان آبادان در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه انجام شده است. از ابتدای سال جاری ۱۹۵ هکتار از اراضی چوئبده تحت پوشش طرح آبیاری کم فشار قرار گرفته است.

وی همکاری کشاورزان و مجریان طرح مقام معظم رهبری به منظور سرعت بخشی به عملیات زهکشی در این طرح را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و قابلیت های تولید خرما در  شهرستان آبادان در سال جاری، طرح توسعه نخیلات این شهرستان در راستای حمایت از افزایش تولید با موفقیت انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸ هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به زیر کشت نخیلات رفت و ۱۵ هزار و ۲۷۳ اصله نخل نیز در طرح توسعه و احیاء نخیلات استان کاشته شد.

شهیب زاده با اشاره به اینکه پاجوش های مورد نیاز در این طرح بر اساس اصول فنی و تحت آموزش مروجین مراکز مدیریت جهاد کشاورزی آبادان کشت می شوند، گفت: در طرح توسعه تکمیلی در سال جاری، شش هزار و ۴۵۰ اصله نخل در منطقه کاشته شد. شهرستان آبادان از شهرهای خرما خیز خوزستان و دارای هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشت میانه کاری یونجه در آبادان اقتصادی است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۶ هزار و ۱۵۰ تن یونجه در فضای بین نخیلات این شهرستان کشت شد، ضمن آنکه ۸۵۰ هکتار دیگر نیز به صورت میانه کاری در نخلستان ها کاشته شد.

مدیر جهاد کشاورزی آبادان با تاکید بر کاشت یونجه در میان نخیلات و کمک به حاصل خیزی خاک در این نوع کشت تصریح کرد: کاشت گیاهانی همچون یونجه در بین نخیلات سبب افزایش موادآلی خاک و ارتقاء کمی و کیفی محصول خرما می‌شود، در زمین هایی که مبارزه با علف هرز نیز انجام می شود، میانه کاری کشت یونجه پس از مبارزه می تواند حاصل مثبتی در بر داشته باشد.

شهیب زاده از کشاورزان خواست به مواردی همچون کشت به موقع، استفاده از بذرهای اصلاح شده، ضدعفونی بذرهای خود مصرفی با قارچ کش های مناسب، تنظیم بذر و کود مصرفی توجه کنند.

 

 

 

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: