کد خبر: ٧٤١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/25-١٢:١٩

رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان گفت: طرح‌های آب و فاضلاب شهری آبادان در ۶ سال گذشته به دلیل اختصاص نیافتن بودجه نیمه‌کاره مانده است.

 

رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان گفت: طرح‌های آب و فاضلاب شهری آبادان در ۶ سال گذشته به دلیل اختصاص نیافتن بودجه نیمه‌کاره مانده است و برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در آبادان به ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارشآبادان نیوز،علیرضا خلیلی‌نیا در نشست خبری که در ساختمان اداره آب و فاضلاب آبادان برگزار شد، اظهار داشت: آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی 145 کیلومتر شبکه شرکتی و 145 کیلومتر شبکه شهری فاضلاب داشت که از سال 70 تا 92 با اجرای پروژه‌های فاضلاب 433 کیلومتر به شبکه فاضلاب شهری اضافه شد.
خلیلی نیا بابیان اینکه هم‌اکنون 733 کیلومتر فاضلاب شبکه شهری در آبادان وجود دارد، اعلام کرد: برای تکمیل این شبکه نیاز به احداث 450 کیلومتر جدید است ضمن اینکه 145 کیلومتر شبکه فاضلاب شرکتی نیز نیاز به اصلاح و تعمیر دارد.
رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان با اشاره به پیگیری سه نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مبلغ یک هزار و500 میلیارد ریال اعتبار خارج از اعتبارات سالانه دولت به امور آب و فاضلاب آبادان تعلق گرفت و با این میزان اعتبار تا حد زیادی می‌توانیم مشکلات مربوط به شبکه فاضلاب شهری را برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های آب و فاضلاب شهری آبادان در 6 سال گذشته به دلیل اختصاص نیافتن بودجه نیمه‌ کاره مانده بود افزود: برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب در آبادان به 6 هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان تصریح کرد: از آذر امسال لوله‌گذاری فاز یک تا چهار مناطق امیرآباد، بخشی از فیه، بخشی از ذوالفقاری، تکمیل شبکه فاضلاب کوی شطیط، علوانیه، سلیج غربی و سلیج شرقی با اعتبار 230 میلیارد ریال از طریق اوراق خزانه آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود تا 2 سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: احداث شبکه فاضلاب نقاط پراکنده آبادان که پروژه‌های آن‌ها تکمیل‌شده بود ولی نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب، بهمن، محدوده 40 متری تا نخلستان ذوالفقاری، برخی از نقاط احمدآباد و آبادان مرکزی با اعتبار 50 میلیارد ریال آغاز و در 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
خلیلی نیا عنوان کرد: پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق لاله یک تا خیابان فلسطین کوی فیه، کوی کارگر شرقی و بهار 80 تا ایستگاه 12 با اعتبار 300 میلیارد ریال در مرحله اسنادی است که پس از انتخاب پیمانکار پیش از پایان سال وارد فاز اجرایی می‌شود.
وی گفت: در مناطق بهار 80 تا ایستگاه 12 مشکل تملک زمین‌داریم که شهرداری و سازمان منطقه آزاد اروند باید با رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهد تا پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در این مناطق اجرایی شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان افزود: ترمیم و اصلاح خط دو تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه رمیله با اعتبار 270 میلیارد ریال نیز آغازشده که در مدت‌ زمان 36 ماه تکمیل می‌شود.
وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه تصحیح تکمیل خطوط آب‌رسانی در ذوالفقاری و سیکلین نیز انتخاب‌ شده است، بیان کرد: 70 میلیارد ریال نیز برآورد اعتبار این پروژه در مدت‌ زمان دو سال است.
وی گفت: همچنین برای تکمیل خط انتقال آب اروندکنار 9 میلیارد ریال برآورد اعتبار شده که پیمانکار آن مشخص و اکنون در حال کار است.
خلیلی‌نیا بیان کرد: برای تکمیل خط انتقال آب در چوئبده نیز 20 میلیارد ریال برآورد هزینه شد که پیمانکار آن نیز انتخاب و پروژه وارد فاز اجرایی شد و در 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان اعلام کرد: پروژه احداث مخزن سه هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ، اتاق برق و کلرزنی برای تأسیسات آب چوئبده نیز با اعتبار 40 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های اداره امور آب و فاضلاب آبادان است که پس از مشخص شدن پیمانکار آن وارد مرحله اجرایی می‌شود.
وی گفت: پروژه خط انتقال هزار که آب را از تصفیه‌خانه طرح جامع به تلمبه‌خانه جمشیدآباد می‌رساند نیز با برآورد هزینه 120 میلیارد ریالی شروع‌ شده و با بهره‌برداری آن آب یکسان با EC ( ناخالصی) برابر وارد شبکه می‌شود.
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: