کد خبر: ٧٣٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/11/18-٠٩:٥٨

شهبازی در نشست با کارآفرینان،دهیاران و کارگروه اشتغال شهرستان آبادان اظهار کرد:بر اساس آخرین سر شماری شهرستان آبادان جمعیتی 300 هزار نفری دارد که این شهرستان دارای سه شهر مهم آبادان،چوئبده و اروندکنار است.

 

 

 

 

 

 

شهبازی در نشست با کارآفرینان، دهیاران و کارگروه اشتغال شهرستان آبادان که درسالن غدیر فرمانداری ویژه آبادان با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستاها و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهملین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهار کرد : بر اساس آخرین سر شماری شهرستان آبادان جمعیتی 300 هزار نفری دارد که این شهرستان دارای سه شهر مهم آبادان ، چوئبده و اروندکنار است  و در شهر آبادان که کاملا در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد جمعتی بالغ بر 231 هزار نفر مستقر هستند  همچنین در شهرهای اروندکنار 11 هزارنفر و چوئبده 7 هزار و نهصد نفر جمعیت دارند.

به گزارش آبادان نیوز، وی تصریح کرد : 25 روستای بخش مرکزی 31 هزار نفر جمعیت دارند و کل جمعیت اروندکنار در دو بخش روستا و شهر 27 هزار نفر است که جمعیت کل روستاهای اروندکنار که 30 روستا هستند بالغ بر 16 هزار نفر است.


وی با بیان اینکه هفت روستای این شهرستان از روستاهای 55 گانه در محدوده منطقه آزاد قرار دارند ، گفت : جمعیت این روستاها بالغ بر 11 هزار و 979 نفر است و 15.95 درصد از جمعیت شهرستان را روستاها تشکیل می دهند که این رقم بسیار ناچیز است.

شهبازی بیان کرد : بعد از سفر گذشته دکتر رضوی به این منطقه و توصیه های اداره کل ما هفت طرح اقتصادی و سرمایه گذاری برای توسعه آبادان آماده کردیم و آن را به تهران ارسال کردیم .

وی از وجود 4 شهرک صنعتی در شهرستان آبادان خبرداد و افزود : عمدتا شهرک صنعتی شماره 1 فعالیت بیشتری نسبت به نواحی دیگر دارد و داری 198 واحد صنعتی دارای مجوز وجود دارد که 50 واحد فعال و 71 واحد راکد و 17 واحد مجوز بهره برداری گرفته اند.

وی تصریح کرد : بر اساس سرشماری سال 90 نرخ مشارکت اقتصادی در شهرستان آبادان 34 درصد و نرخ بیکاری 27 درصد بوده است که در سرشماری سال 95 نرخ مشارکت اقتصادی افزایش پیدا کرده و به 40 درصد رسیده و همچنین نرخ بیکاری به 14.3 درصد رسیده که این نیز کاهش پیدا کرده است.

فرماندار آبادان ، گفت : شغل مردم در روستاها و شهرهای این  شهرستان صید و سیادی ، ملوانی ، تجارت و بازرگانی و کشاورزی است که برای معیشت فعالیت می کنند.

وی افزود : ما قبل از جنگ 190 هزار تن تولید خرما داشتیم اما اکنون 50 هزار تن تولید خرما داریم نیروهای انسانی غنی در آبادان وجود دارد

شهبازی اظهار کرد : در گذشته برای آبادان صنعت پالایشگاه و پتروشیمی را تهیه کرده بودند که پیش از جنگ تحمیلی پالایشگاه آبادان بزرگترین پالایشگاه خاورمیانه بوده است و اکنون با توجه به راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان حدود 8 هزار نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد : امیدواریم بتوانیم در این منطقه گامی موثر برداشته و مشکلات مردم را حل کنیم زیرا مردم شهرستان آبادان منطقه آبا و اجدادی خود را بسیار دوست دارند و می خواهند در این منطقه به فعالیت خود ادامه دهند اما باید مشکلات زیرساختی حل شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از تقسیم این شهرستان به دو گروه خبر داد و عنوان کرد : یکی در محدوده منطقه آزاد اروند و در آن طرح های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است و در بخش دیگر شهرهای چوئبده و اروندکنار که خارج از محدوده منطقه آزاد اروند هستند نیز طرح های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم و 90 میلیارد تومان اعتبارات آن ها را از طریق طرح های ملی ، استانی و سرمایه گذاری در نظر گرفتیم.

وی افزود : بیش از 70 درصد اعتبارات را به سمت روستاهای منطقه اختصاص داده شده است که امیدواریم این سیاست گذاری هایی که انجام گرفته است اسباب ماندگاری جمعیت و اشتغال در روستاها شود.

شهبازی با اشاره به فعالیت تعدادی از کارآفرینان در حوزه گردشگری ، اظهار کرد : در حوزه گردشگری تعدادی از کارآفرینان برای بازگشت به روستا اقدامات بسیار خوبی را انجام دادند که با استقرار شبکه سه صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آبادان برای روستاها برنامه ایی تدوین خواهد شد تا اقداماتی که در روستاها در بحث گردشگری انجام شده است به منظر نمایش گذاشته شود.

 

 

 


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: