کد خبر: ٦٨٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/08/22-٠٩:٤٤

زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در مرز ایران و عراق که ساعاتی پیش رخ داد،در خوزستان نیز به شدت احساس شد.

 

 

 

 

 

 

 

زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در مرز ایران و عراق که ساعاتی پیش رخ داد باعث کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان در استان‌های مرزی غرب کشور شد.

به گزارش آبادان نیوز، این زمین‌لرزه در خوزستان نیز به شدت احساس شد و بسیاری از مردم این استان را به خیابان‌ها کشاند؛ برق مناطقی از این استان نیز قطع شد؛ شدت این زلزله در مناطق مرزی همچون غرب کرخه از توابع شوش بیشتر از سایر نقاط استان احساس شد.

در این میان از آبادان خبر می‌رسد که دریا مواج شده است؛ معاون عمرانی فرماندار ویژه آبادان در این ارتباط می‌گوید: صیادان اروندکنار از مواج شدن دریا پس از زلزله خبر می‌دهند اما جای نگرانی وجود ندارد و همه صیادان در سلامت کامل به سر می‌برند.

از شوش نیز خبر می‌رسد که یک زن 57 ساله به علت زلزله از راه‌پله خانه خود سقوط کرده و مصدوم شده است؛ زلزله در منطقه مرزی غرب کرخه از توابع شوش شدت بیشتری نسبت به سایر نقاط شهرستان داشته است.

در اهواز نیز با شدت کمتری، وضعیت مشابه سایر نقاط استان است؛ در لحظات اولیه پس از وقوع زمین لرزه، خبرهایی مبنی بر آسیب به فرودگاه بین المللی این شهرستان منتشر شد؛ روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این ارتباط اعلام کرد که هیچ خسارت یا صدمه‌ای به فرودگاه اهواز وارد نشده است.

از طرف دیگر دستگاه‌های و نهادهای مختلفی در این استان ستاد بحران تشکیل داده و از آمادگی خود برای اعزام نیرو به مناطق زلزله‌زده به منظور ارائه خدمات امدادی به زلزله زدگان خبر داده‌اند.

با این وجود مدیرکل مدیریت بحران خوزستان در ارتباط با آخرین وضعیت استان پس از زلزله می‌گوید: تاکنون از فرمانداران شهرستان‌های خوزستان در ارتباط با خسارات احتمالی زلزله گزارشی دریافت نشده است.

همچنین در خوزستان خبری از تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات برای روز دوشنبه نیست.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،زمین لرزه،زمین لرزه خوزستان،زلزله،معاون عمرانی فرماندار آبادان،مدیریت بحران،ستاد مدیریت بحران،ستاد مدیریت بحران خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: