کد خبر: ٦٦٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/17-٠٨:٤٨

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:باحضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور،بودجه لازم برای نوسازی وبازسازی مدرسه کوی علوی اهواز که قرار بودکلانتری شود،تامین شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور، بودجه لازم برای نوسازی و بازسازی مدرسه کوی علوی اهواز که قرار بود کلانتری شود، تامین شد.

به گزارش آبادان نیوز،جواد کاظم نسب الباجی اظهار کرد: چندی قبل، مدرسه شهید مفتح در یکی از مناطق کم برخوردار اهواز به نام کوی علوی با دستور شورای تامین استان خوزستان قرار بود به صورت موقتی تبدیل به محل استقرار کلانتری محل شود.

وی افزود: این امر با اعتراض جدی مردم و فعالان اجتماعی اهواز مواجه شد و آنها عقیده داشتند که در این منطقه و سایر مناطق مشابه، کمبود شدید فضای آموزشی وجود دارد به همین دلیل تبدیل یک محیط آموزشی به کلانتری در حالی که هم اکنون باید فضاهای آموزشی افزایش تا تراکم موجود در این منطقه کاهش یابد، هیچ توجیهی ندارد.

الباجی افزود: بعد از این اتفاق، پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم و با برخی مسئولان از جمله استاندار خوزستان و وزیر آموزش و پرورش پیگیرها و نشست هایی انجام شد و در نهایت مصوبه تبدیل مدرسه شهید مفتح کوی علوی اهواز به کلانتری به صورت کلی لغو شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس عنوان کرد: بعد از این اتفاق مثبت، پیگیری لازم برای اختصاص بودجه به منظور نوسازی و بازسازی مدرسه شهید مفتح و آماده کردن آن برای سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار گرفت و روز گذشته با حضور در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور، بودجه لازم برا بازسازی این مدرسه در اسرع وقت تامین شد و ان شالله به زودی عملیات بازسازی و نوسازی آن آغاز می شود تا فرزندان این منطقه محروم شاهد بازگشایی این مدرسه باشند.

الباجی تصریح کرد: متاسفانه در سال های اخیر بی توجهی شدیدی به فضاهای آموزشی این استان صورت گرفته است و هم اکنون تراکم بسیار بالایی در اغلب مناطق اهواز یا شاید بهتر بگوئیم در همه مناطق اهواز در بین مدارس برای پذیرش دانش آموزان وجود دارد و این امر زیبنده شهر اهواز نیست. از سوی دیگر کمبود بسیار شدید نیروی انسانی نیز در آموزش و پرورش نیز به مرز بحران رسیده و انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش نگاه جدی تری به این امر برای رفع محرومیت های آموزشی و تحصیلی در استان از خود نشان دهد.

وی تاکید کرد: در این زمینه نمایندگان خوزستان در مجلس بسیار مصمم هستند تا مشکلات را رفع کنند و باید به همراه برخی مدیران استانی، موضوع حل مشکلات آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال و تا رسیدن به نقطه مطلوب پیگیری شود.

به گزارش آبادان نیوز،چند وقت پیش شورای تأمین استان خوزستان جلسه ای برگزار و تصمیم گرفته می شود که کلانتری کوی علوی را در مدرسه ای که پنج سال به علت خرابی و فرسودگی تعطیل شده بنا کنند که این امر با اعتراضات مردمی و فعالان اجتماعی و رسانه ها منتفی شد.

اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان قول داده در صورت تامن اعتبار، این مدرسه را ظرف مدت دو ماه به صورت کامل نوسازی و بازسازی کند. 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،اهواز،خبر اهواز،اخبار اهواز، مجلس شورای اسلامی،نماینده اهواز،جواد کاظم نسب الباجی،شورای تامین،شورای تامین استان،شورای تامین استان خوزستان،سازمان مدیریت و برنامه ریزی،سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،اداره کل نوسازی مدارس،اداره کل نوسازی مدارس خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: