کد خبر: ٦٦٤٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/16-١٠:١٠

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت:موجی از نیروی کار خارجی به روش‌های قانونی وارد کشور شده‌اندوبسیاری از فرصت‌های شغلی دراختیار آن‌ها قرار گرفته است واین مساله در حالی است که بسیاری از جوانان در کشور بیکار هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور گفت موجی از نیروی کار خارجی به روش‌های قانونی وارد کشور شده‌اند و بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار آن‌ها قرار گرفته است و این مساله در حالی است که بسیاری از جوانان در کشور بیکار هستند.

به گزارش آبادان نیوز،بیژن پناهی زاده اظهار کرد: یک کارگر به روش غیر مجاز وارد کشور می‌شود و سپس خانواده خود را با پاسپورت و به صورت مجاز به درون کشور می‌آورد و در این زمینه وزرات امور خارجه باید پاسخگوی این مساله باشد که برای افرادی که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند و در ایران می‌مانند چه برنامه‌ای دارد. 

  
وی افزود: ضمانت‌هایی که وزارت امورخارجه از افراد برای ورود به درون کشور دریافت می‌کند کافی نیست و این افراد در کشور باقی می‌مانند و در بسیاری از مشاغل جای جوانان ایرانی مشغول به کار می‌شوند. 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که میانگین درآمد شغلی برخی از کارگران خارجی، ماهانه بیش از 2.5میلیون تومان است، تصریح کرد: نیروهای کار خارجی در ایران تمام فرصت‌های شغلی را در اختیار خود قرار داده‌اند و بسیاری از آن‌ها در 2یا 3 محل کار می‌کنند. 
  
پناهی زاده عنوان کرد: موجی از نیروی کار خارجی به روش‌های قانونی وارد کشور شده‌اند و بسیاری از فرصت‌های شغلی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و این مساله در حالی است که بسیاری از جوانان در کشور بیکار هستند. 
  
وی گفت: حضور کارگران خارجی در کشور علاوه بر این‌که در بحث اشتغال اثرات فراوانی می‌گذارد و جای کار جوانان ایرانی پر می‌شود، تبعات اجتماعی و امنیتی نیز به دنبال دارد و در این زمینه مسئولان باید به ورود نیروی کار خارجی به کشور توجه کنند. 
  
معاون خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با بیان این‌که چند میلیون نیروی کار مجاز و غیر مجاز خارجی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: با اخراج کارگران خارجی می‌توان بخشی از مشکل بیکاری جوانان را در کشور حل کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،وزارت امور خارجه،معاون معدن و تجارت،معاون معدن و تجارت کشور،بیژن پناهی زاده

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: