کد خبر: ٦٦٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/07/15-٠٩:٠٢

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تیراندازی در استان خوزستان بالاترین درصد جرائم خشن را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تیراندازی در استان خوزستان بالاترین درصد جرائم خشن را به خود اختصاص داده است.

به گزارش آبادان نیوز،سردار حیدر عباس زاده در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اهواز اظهار کرد: خوزستان انصافاً مردمی بسیار خوب، ارزشمند، ولایتمدار، دین‌دار دارد که در طول تاریخ معاصر، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مبارزه با استعمار پیر انگلیس کارنامه بسیار درخشانی داشته و بعد از پیروزی انقلاب نیز آگاهانه و باشکوه در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم خوزستان در طول هشت سال دوران دفاع مقدس با ایثار، فداکاری و شهادت‌طلبی ۲۳ هزار شهید، ۳۵ هزار جانباز و دو هزار و ۸۰۰ آزاده سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

سردار عباس زاده با تبریک هفته نیروی انتظامی به مردم، کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی و خانواده آن‌ها گفت: ما کارکنان نیروی انتظامی و مرزبانی افتخار می‌کنیم که در عرصه تأمین نظم و امنیت استان خوزستان در خدمت مردمی ولایتمدار باشیم.

وی تصریح کرد: از ۱۴ مهرماه آغاز هفته نیروی انتظامی را داریم که حدود ۱۱۷ برنامه را برای آن تدارک دیده‌ایم؛ بخشی از برنامه‌ها ابتکاری و اختیاری از استان و برخی دیگر نیز ابلاغی از سوی مرکز هستند.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه با اشاره به تلاش برای اجرایی شدن تمامی برنامه‌ها گفت: ارائه عملکرد نیروی انتظامی در بازه یک‌ساله در مناسبت‌های مختلف، ارائه خدمات انتظامی، فرهنگی و اجتماعی مضاعف به شهروندان، تقویت تعامل با مردم، جلب مشارکت مردم در تأمین نظم و امنیت از جمله اهداف هفته نیروی انتظامی است.

مردم تولیدکننده اصلی امنیت

سردار عباس زاده با تأکید بر اینکه تولیدکننده و مولد اصلی نظم و امنیت مردم هستند، گفت: امنیت مطلوب و پایدار محصول کارکرد همه نهادها به ویژه مردم است؛ نیروی انتظامی در واقع حافظ و پاسدار امنیتی است که مردم آن را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم اهمیت مردم نسبت به هشدارهای نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف گفت: الحمدالله در خوزستان مردم نسبت به عملکرد نیروی انتظامی و پلیس اعتماد دارند و این‌گونه نیروی انتظامی در انجام وظایف و مأموریت‌ها موفقیت‌های بیشتری دارد.

فرمانده انتظامی خوزستان تأکید کرد: اگر امنیت مردمی شود و خود مردم با نیروی انتظامی همکاری و همراهی داشته باشند، یقیناً در ارتقای امنیت و احساس امنیت که نیروی انتظامی پاسدار و حافظ آن است، بهتر عمل می‌کند.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه افزایش احساس امنیت از مهم‌ترین اهدافی است که در نیروی انتظامی دنبال می‌کنیم، ادامه داد: نمایش توانمندی و هوشمندی نیروی انتظامی و مرزبانی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی به مردم با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه مواد مخدر، ارائه خدمات به کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آن‌ها نیز از دیگر اهداف برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس برای امنیت و امنیت برای همه» است، یادآور شد: تأمین امنیتی که نیروی انتظامی در استان خوزستان دنبال می‌کند به‌گونه‌ای است که رضایتمندی مردم، افزایش احساس امنیت و جلب رضایت آن‌ها از افزایش امنیت را به دنبال داشته باشد.

فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: وضعیت امنیتی ـ انتظامی ایران در مقایسه با کشور عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و کشورهای شمالی آسیای میانه بسیار خوب و وضعیت شاخص‌های امنیتی، انتظامی، ترافیکی و اجتماعی خوزستان مطلوب و قابل قبول است.

تیراندازی رده نخست جرائم خشن خوزستان

سردار عباس زاده اضافه کرد: البته در مورد برخی جرائم خشن، فراوانی داریم که به طور مثال موضوع تیراندازی یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم در خوزستان است که با بررسی‌های انجام شده در مورد جغرافیای جرم‌شناسی آن در سطح استان بین هشت تا ۹ درصد از جرائم بالاترین فراوانی تیراندازی است.

وی عنوان کرد: این تیراندازی‌ها به دو صورت بخشی در مراسمات عزاداری، عروسی و بدرقه حجاج و بخشی دیگر نیز مربوط به تیراندازی به سمت افراد، اماکن و خودروها صورت می‌گیرد؛ یکی از موضوعاتی که از نگاه افکار عمومی امنیت را مخدوش کرده همین تیراندازی‌ها است.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: از ابتدای شروع به کار یکی از مسائل جدی که دنبال کردیم، بحث پیگیری تیراندازی‌ها هست و در ۴۲ روز اخیر توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم. تلاش‌های بسیاری در این راستا انجام و یکی از راهکارهای ما افزایش کشف تیراندازی بود و ورودی بسیار جدی با قاطعیت و صلابت به این معضل داشتیم.

سردار عباس زاده با اشاره به کاهش ۱۷ درصدی تیراندازی در چند مدت اخیر نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزود: بالای ۸۰ درصد از تیراندازی‌ها کشف، افراد شناسایی و سلاح‌های به‌کاررفته در تیراندازی هم جمع‌آوری شدند.

عزم جدی برای مقابله با تیراندازی

وی تصریح کرد: نیروی انتظامی مصمم هست تا با راهکارهای مناسب با پدیده شوم تیراندازی در خوزستان مقابله کند؛ برای تیراندازی در مراسمات با بزرگان رایزنی‌های بسیاری انجام شده تا خود افراد را نسبت به رعایت این موضوع تشویق و ترغیب کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه هشدار داد: ولی اگر جایی افرادی قصد دهان‌کجی به امنیت عمومی جامعه داشته باشند قطعاً نیروی انتظامی با راهکارهایی که دارد برخورد جدی خواهد کرد و البته در همین مدت کوتاه هم توفیقات خوبی را کسب کردیم.

سردار عباس زاده تشریح کرد: یکی از موضوعات و جرائمی که نگرانی ایجاد کرده، سرقت‌های مسلحانه و سرقت به عنف است و جزو جرائم خشن هستند؛ در این زمینه تلاش‌های بسیاری انجام شده و در طول این مدت شاهد کاهش ۲۰ درصدی در سرجمع جرائم خشن بودیم و همکاران ما نزدیک به ۲۰۰ جرم خشن را کشف و منجر به افزایش کشف جرائم خشن در خوزستان شدند.

افزایش جرائم خرد

وی بیان کرد: افزایش جرائم سرقت‌های خرد نیز از دیگر نگرانی‌ها بود که برای این موضوع هم برنامه با راهکارهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت طراحی و تدوین‌شده است. همچنین تقویت کیفی یگان‌ها و ناوگان خودرویی تجهیزات نیروی انتظامی را در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه تلاش‌های انجام شده اصلاً به معنای به صفر رسیدن جرائم نیست، گفت: ولی نیروی انتظامی با کارکرد صحیح، پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم یقیناً در کاهش جرائم، افزایش امنیت و احساس امنیت نقشی تعیین‌کننده و مؤثر داشته باشد.

سردار عباس زاده عنوان کرد: در موضوع تیراندازی‌ها، یکی از راهکارهای بسیار مهمی که در دستور کار داریم، جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است؛ یکی از معضلات خوزستان در سال‌های قبل دسترسی آسان برخی افراد به سلاح‌های غیرمجاز بوده که در هر حادثه کوچکی به محض ایجاد نگرانی مرتکب تیراندازی شده و محیط را برای مردم ناامن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی خوزستان در ارتباط با جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز بسیار مصمم است، یادآور شد: در طول این مدت حدود ۵۲۰ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز جمع‌آوری شده که در مقایسه با مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش کشفیات داشتیم.

دسترسی به سلاح غیرمجاز

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار کرد: یکی از ریشه‌های ناامنی در استان خوزستان دسترسی به سلاح‌های غیرمجاز است که در این زمینه تلاش‌های بسیار خوب و ارزشمندی را انجام دادیم.

سردار عباس زاده عنوان کرد: استان خوزستان بارانداز مواد مخدر نیست؛ مواد مخدر فقط به صورت ترانزیتی و بخشی هم برای مصرف وارد خوزستان می‌شود و از ابتدای سال تاکنون موفق به کشف دو تن و ۷۵۶ کیلوگرم مواد مخدر و شناسایی و متلاشی کردن ۱۵ باند شده‌ایم.

وی گفت: یکی از تقاضاهای مردم خوزستان برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر است؛ شناسایی و انهدام باندهای بزرگ مواد مخدر که به صورت ترانزیتی عمل می‌کنند برای آمار، ارقام و عملکرد نیروی انتظامی خوب و ارزشمند هست و برای مردم خیلی قابل لمس نیست ولی مردم انتظار دارند افرادی که در محلات مواد مخدر را در ملأعام توزیع می‌کنند، برخورد شود.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: یکی از برنامه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر خوزستان جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان است.

سردار عباس زاده گفت: از دیگر موضوعاتی که نیروی انتظامی در حوزه نظم و انضباط ترافیکی هست که تلاش‌های پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان بسیار ارزشمند بوده است؛ از ابتدای سال جاری در زمینه تصادفات فوتی ۱۶ درصد کاهش داشته‌ایم آن هم با وجودی که انصافاً در مهندسی ترافیک در جاده‌های برون‌شهری انصافاً اشکالات بسیاری دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: مأموران راهور و راهنمایی و رانندگی در فرهنگ ترافیک، مهندسی ترافیک، حضور در نقاط حادثه‌خیز و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز تلاش‌های بسیار ارزشمندی را در سطح استان داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد: در سال جاری مردم خوزستان حدود ۳۶۱ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ داشتند که ۳۰۶ هزار تماس عملیاتی، بخشی ارشادی و درنهایت برخی هم غیر مرتبط بوده است. این تماس‌ها جدای از مراجعات حضوری بوده و نشان دهنده حضور نیروی انتظامی در متن زندگی مردم است.

سردار عباس زاده در پایان در ارتباط با سامانه ۱۹۷ گفت: این سامانه برای تقدیر و یا انتقاد از نیروی انتظامی پیش بینی شده و من هر هفته روزهای دوشنبه در محل این سامانه پاسخگوی مردم هستم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،فرمانده انتظامی،فرمانده انتظامی خوزستان،سردار حیدر عباس زاده

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: