کد خبر: ٦٥١٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/27-٠٨:٥٦

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: فشارهای سیاسی برخی از گروهها و جناحها و گروه بندیهای قدرت طلب، مانع انتخاب گزینه بهتری برای شهرداری آبادان شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،حمید کوراوند با اشاره به شاخصه های تعریف شده شورا برای انتخاب شهردار از جمله سابقه کاری خوب و مرتبط، برنامه خوب، کاریزمای مدیریتی، حسن شهرت، عدم وابستگی به افراد و گروههای سیاسی، داشتن دیدگاه اقتصادی و درآمد زائی، ارتباط در سطح کلان برای دریافت بودجه از مرکز، آشنایی با مباحث مدیریتی شهری به ویژه مدیریت مالی و بومی بودن افزود: به نظرم بر مبنای این شاخصه ها و سایر دلایل، گزینه های بهتری برای انتخاب شهردار آبادان وجود داشت اما فشارهای سیاسی برخی از گروهها و جناحها و گروه بندیهای قدرت طلب  مانع انتخاب بهتر شد. 

وی با بیان اینکه در یک هفته ۱۵ گزینه برنامه های خود را برای دریافت تصدی شهرداری آبادان به شورای شهر ارائه کردند که مورد بررسی اعضا قرار گرفتند، اظهار کرد: ما در شرایط برابر اولویت را به  گزینه های بومی داده بودیم و انتظار می رفت از میان گزینه های خود معرف یا دیگر معرف فردی که دارای برنامه بهتر، توان بیشتر و ویژگی های بهتری بود، انتخاب شود. 

عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: انتظارمان انتخاب فردی بومی برای حفظ انگیزه انتخاب بومی بود در دوره های بعدی بود. 

کوراوند افزود: در میان گزینه های بومی داوطلب تصدی شهرداری آبادان افراد دارای برنامه بهتر و مسلط تر از شهردار منتخب نیز بودند اما هجمه گروههای فشار شهردار منتخب قوی تر عمل کردند و بالاخره وی شهردار شد. 

وی اظهار کرد: آن دسته از اعضای مخالف این انتخاب برای قرار نگرفتن در اقلیت تن به این انتخاب دادن و به شهردار منتخب رای اعتماد دادند. 

وی تصریح کرد: برخی از اعضای شورای شهر تعهدی فراتر از تعهدی که به مردم داشتند برای خود ایجاد کردند که درست نیست، نباید از یاد ببریم که ما سوگند یاد کردیم که حافظ منافع تمام مردم و شهر باشیم. 

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان گفت: به جرات و با دلیل و مدرک می گویم که شهردار منتخب در حقیقت با سه رای انتخاب شد و این بدان معناست که ابتدا در یک گروه پنج نفره و خارج از ساختمان شورا و غیر قانونی رای گیری شد، شهردار منتخب از پنج رای سه رای  آورد و دو نفر نیز  به اجبار پذیرفتند سپس و در مرحله نهایی سه نفر دیگر نیز چون در اقلیت بودند به آنها اضافه شدند و در کل شهردار با هشت رای انتخاب شد. 

 وی اظهار کرد: طبق اعلام سرپرست فعلی شهرداری آبادان در صحن علنی شورا، در زمان حاضر بدهی شهرداری آبادان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است. اعتبارات و بودجه خوبی به شهرداری آبادان تزریق می شد اما متاسفانه مدیریت هزینه به خوبی انجام نمی شد. 

این عضو شورای اسلامی شهر آبادان با ابراز امیدواری از آنکه شهردار منتخب بتواند جلو هرج و مرج مالی در شهرداری را بگیرد، گفت: گرچه به دلایل فردی به شهردار منتخب رای ندادم، اما بر حسب وظیفه و تعهدی که دارم فراتر از انتظار از وی برای پیشبرد برنامه ها و ارائه خدمات بهتر به مردم حمایت می کنم، سعیمان بهبودی اوضاع است. 

وی افزود: شهردار منتخب بایستی بداند که در صورت کم کاری و یا درست عمل نکردن، لحظه ای او را آرام نمی گذارم اما اگر خوب کار کند و به قول و برنامه هایی که در فضای مجازی نیز مکتوب شده اش موجود است عمل کند نه تنها با تمام وجود از او حمایت می کنم بلکه اعلام می کنم که حمید پور شهردار منتخب خوب بود و من در تشخیصم اشتباه کرده بودم.  

به گزارش 

آبادان نیوز، پس از گذشت یک هفته و ارائه برنامه از سوی ۱۵ داوطلب تصدی شهرداری آبادان بالاخره در روز چهارشنبه هفته گذشته «حسین حمیدپور» با کسب هشت رای به عنوان شهردار آبادان انتخاب شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شورای شهر آبادان،شهرداری آبادان،شهردار آبادان،حسین حمیدپور،عضو شورای شهر آبادان،حمید کوراوند

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: