کد خبر: ٦٥٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/23-١٢:٣٨

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری خوزستان وجود هنرمند را مهمترین عامل یاری بخش در حوزه هنری خواند و اظهار داشت: تکریم مقام هنرمند اولین اولویت در حوزه هنری خوزستان است .

 














به گزارش آبادان نیوز، محمد غدیرزاده در آیین تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستانی که در کتابخانه علوم ایران اهواز برگزار شد گفت: تلاش کرده‌ایم تا به وعده‌هایی که چندین ماه پیش داده‌ایم گام به گام عمل کنیم و آنها را به مرحله اجرادرآوریم. 
  
وی با بیان اینکه انجمن شعر حوزه هنری خوزستان که مدت‌ها تعطیل و مسکوت بود و اینک مدتی است که فعال شده و شاعران خوزستانی را گردهم آورده است افزود: از دیگر برنامه‌های حوزه هنری خوزستان در حوزه ادبیات چاپ چهار کتاب در بخش شعر و داستان است. 
  
غدیرزاده با اشاره به اینکه اگر از هنرمند و جایگاه هنرمندان تقدیر به عمل نیاوریم تولید هنر هم میسر نخواهد شد لذا هنرمند نیاز به دلگرمی دارد اظهار امیدواری کرد: با کمک هنرمندان و شاعران این انجمن را بیش از پیش فعال کنیم و از درون این جلسات به تولید برسیم.
  
رضا کیانی، مشاور هنری استاندار خوزستان، نیز در این آیین اظهار کرد: در مسیر توسعه هنر که دغدغه بسیاری از ما است تنها دولت نقش‌آفرینی نمی‌کند بلکه مجموعه‌ای از عوامل دست به دست هم می‌دهند تا عامل پویایی و ترقی آن باشند.
  
وی با بیان اینکه دولت بستر را فراهم می‌کند اما انجمن‌های مستقل مدنی علاقه‌مندان به این حوزه و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در توسعه هنر دارند، اظهار داشت: هنرمند به عنوان وجدان بیدار جامعه در خط مقدم توسعه کشور قرار دارد چراکه جان و جهان خود را در این مسیر در طبق اخلاص نهاده است. 
  
کیانی با تاکید بر تعامل بین نسل امروز و پیشکسوتان عرصه هنر یادآور شد: خط و مرزی که بین پیشکسوتان و نسل امروز در هنر وجود دارد روز به روز کمرنگ شده است. از این رو باید تلاش کرد تا نسل امروز از اندیشه‌های نسل گذشته به راحتی بهره‌مند شود. 
  
در این آیین محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، وحید کیانی، فردین کوراوند و چند تن از شاعران دیگر به شعرخوانی پرداختند. 
  
در پایان از مصطفی اسماعیلی (سینا)، حفیظ‌الله ممبینی (آبگینه)، حبیب‌الله بهرامی، قاسم آهنین‌جان و عباس‌ مسعودریختگر از شاعران پیشکسوت خوزستان تجلیل به عمل آمد.
  
جلسات انجمن شعر حوزه هنری خوزستان سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در کتابخانه علوم ایران اهواز برگزار می‌شود.








خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،معاون فرهنگی هنری،معاون فرهنگی هنری خوزستان،محمد غدیرزاده،استاندار خوزستان،مشاور استاندار خوزستان،مشاور هنری استاندار خوزستان،رضا کیانی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد،مدیر کل فرهنگ و ارشا اسلامی خوزستان،محمد جوروند
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: