کد خبر: ٦٤٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/23-٠٩:٢٥

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از خسارت 100 میلیارد تومانی در تخریب پروژه‌های شهری خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز،حسن کمری با اشاره به اقدامات منجر به دوباره‌کاری شهردار قبلی آبادان اظهار کرد: متاسفانه در آبادان طرح‌های زیادی یا به صورت غیرکارشناسی و یا غیر ضروری طراحی، اجرا و حتی افتتاح هم شده بودند که قدری غیرمنطقی و غیر قانونی به نظر می‌رسید که ضرورت زندگی مردم و مشکلات حادث شده برای آنان از این بابت، ایجاب می‌کرد تا از این دست اتفاقات در شهر دیگر رخ ندهد.

وی از میدان کفیشه به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و ارزشی آبادان که مردم به خصوص قدیمی‌های شهر با آن خاطرات زیادی داشتند نام برد و ادامه داد: متاسفانه این میدان به شکل کامل غیر کارشناسانه به دستور شهردار قبلی تخریب شد که این اقدام از یک سو ناخرسندی و گلایه مردم را در پی داشت ضمن آنکه خدمات رسانی به شهروندان این منطقه در بحث اورژانس و آتش نشانی و سایر موارد را با اختلال مواجه کرده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ضمن تاکید بر این موضوع که تخریب این میدان بر روی بازار کفیشه نیز تاثیر منفی گذاشته بود به طوریکه این بازار به حالت نیمه تعطیل درآمده بود، تصریح کرد: مردم در ماه‌های اخیر از این بابت تحت فشار بودند، به طور مداوم اظهار نارضایتی می کردند و رسانه‌ها نیز به طور جدی به این موضوع پرداخته بودند.

کمری عنوان کرد:  بر همین اساس، در شورای پنجم در نخستین دسترسی به شورای ترافیک از مسئولان مربوطه خواستیم تا این میدان با نظارت کامل کارشناسان و پلیس راهور به حالت اولیه‌اش بازگردد.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای ترافیک پیش از تخریب میدان کفیشه نیز بر «اصلاح هندسی میدان» بود نه تخریب، یادآور شد: متاسفانه شهرداری اقدام به حذف کامل میدان مذکور کرد اما در نشستی که با اعضای شورای ترافیک داشتیم مصوبه این شورا برای بازگشت این میدان به حالت اولیه و البته کوچکتر از قبل(طبق مصوبه اولیه شورای ترافیک) صادر و برای پیگیری و اقدام تحویل شهرداری شد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان تاکید کرد: به‌زودی میدان کفیشه با انجام تغییرات هندسی مد نظر راهور به حالت اولیه باز می‌گردد که امید می‌رود رضایت‌مندی مردم را به دنبال داشته باشد.

کمری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارهای منجر به دوباره‌کاری در آبادان به یکی دو مورد ختم نمی‌شود، بیان کرد: موضوع جابه‌جایی و تخریب پارک بانوان نیز از همین دست کارها است،  پیمانکار این پروژه چندی پیش به عنوان طلبکار به شورا مراجعه کرد و گفت که یک میلیارد و 300 میلیون تومان حجم قرارداد این کار بوده است.

وی یادآور شد: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن مسائل کارشناسی و پیگیری حقوقی سازمان برق(واقع شدن این پارک در کنار تاسیسات برق) پارک بانوان نیز تخریب شد که این هم یک اتلاف بودجه و وقت و مشغله ذهنی برای مردم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان همچنین با اشاره به تعدد اقدامات تخریبی در شهر گفت: میدان ایستگاه پنج کوی قدس نیز از دیگر موارد بود که متاسفانه با حذف این میدان و ایجاد یک دوربرگردان غیر کارشناسی خسارات ناشی از تصادفات و حتی منجر به فوت نیز داشته‌ایم.

کمری با بیان اینکه تاکید اعضای شورای پنجم بر پیگیری جدی مسائل از مسیرهای قانونی و حقوقی است، افزود: باید  مسائل به طور قانونی دنبال شود تا هر مسؤولی که کاری را انجام می‌دهد به صرف اینکه ماموریتش در محل خدمتش رو به پایان است، به راحتی تبرئه نشود، بایستی فرهنگ پاسخگویی مسئولان به اقدامات انجام شده شان ایجاد شود در این صورت است که فرد مسؤول خود را در قبال مردم و کارهایش متعهد و مسئولیت‌پذیر می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری بابت انجام اقداماتی از این دست (تخریبی) بیش از 100 میلیارد تومان ضرر به شهر تحمیل کرده است، در شهری همچون آبادان با انواع و اقسام مشکلات و شهرداری که قادر به پرداخت حقوق کارکنانش نیست، دوباره‌کاری هزینه گزافی را سبب شده است.

کمری ضمن قدردانی از همکاری و حمایت مسؤولان از شورا تصریح کرد: از آنان می‌خواهیم تا در بحث پیگیری حیف و میل های اینچنینی نیز همکاری کنند، ما به عنوان منتخبان مردم به طور قطع قضایا را تا جایی که قوانین حقوقی اجازه دهد، پیگیری می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به غیرقانونی خواندن نحوه انتخاب سرپرست شهرداری آبادان از سوی استاندار خوزستان گفت: ضمن احترام به استاندار خوزستان و دستورالعمل صادره وزارت کشور دو موضوع بر این موضوع مرتب بود.

وی  با بیان اینکه سه جمله در این دستورالعمل آمده، افزود: نخستین جمله آنکه، به روشنی گفته شده که با پایان کار دوره شورا، به صورت خودکار ابلاغ شهردار لغو و وی به یک فرد عادی تبدیل می‌شود، دوم آنکه پس از استیضاح، عزل، استعفا و یا پایان دوره کاری شهردار باید برای مدت سه ماه سرپرست برای شهرداری منسوب شود و سوم آنکه شورای شهر موظف است در نخستین جلسه پس از رسمیت یافتن نسبت به تعیین شهردار اقدام کند که کلمه  «اقدام کند» خود جای تفسیر دارد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر آبادان،  باتاکید بر ضرورت انتخاب سرپرست برای شهرداری آبادان تصریح کرد: ضرورت کار این بود که ما هرچه زودتر دست شهردار سابق را از شهرداری کوتاه کنیم زیرا برداشت ما این بود که با گشت هر روز یک اتفاق ناخوشایندی در شهر رخ می دهد و این مسئله جدی بود.

وی اظهار کرد: به عنوان رئیس شورای شهر اگر هم از نظر قانونی به زیر سوال بروم و بایستی پاسخگوی قانون باشم و یا حتی عذرخواهی کنم، تبعات‌اش را می پذیریم زیرا ارزشش را داشت تا مردم آبادان بیش از این هزینه ندهند.

وی در پایان در خصوص ساماندهی سرعت کاه‌های سطح شهر نیز گفت: موضوع سرعت کاه‌ها یا همان سرعت‌گیرها نیز بحثی کارشناسی شده است که در جلسه‌ای با راهور و مسؤولان شورای ترافیک در این باره به بحث و تبادل نظر و در نهایت ارائه راهکار می پردازیم، گلایه مندی‌های زیادی در این باره هست و ما نیز خود این مشکل را می‌بینیم، به طور حتم برای بهبود و ساماندهی سرعت‌کاه‌ها با همکاری و نظارت راهور و کارشناسان شورای ترافیک اقدام می‌کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،شورای ترافیک آبادان،شهرداری آبادان،شورای شهرآبادان،رییس شورای شهر آبادان،حسن کمری

منبع:فارس

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: