کد خبر: ٦٤٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/06/08-١١:٤٧

رییس اداره میراث فرهنگی لالی:اعضای یک باند هفت نفره حفاری غیرمجاز در مناطق کوهستانی آرپنا در شهرستان لالی هنگام حفاری برای کشف آثار میراث فرهنگی دستگیر شدند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالی گفت: اعضای یک باند هفت نفره حفاری غیرمجاز در مناطق کوهستانی آرپنا در شهرستان لالی هنگام حفاری برای کشف آثار میراث فرهنگی دستگیر شدند.

به گزارش آبادان نیوز،کوروش هاشمی فرد اظهار کرد:عشایر نقش بازدارنده‌ای در جلوگیری از فعالیت حفاران غیر مجاز دارند اما در فصل تابستان به دلیل کوچ عشایر و خالی شدن روستاها و مناطق کوهستانی، فرصت مطلوب برای سوداگران آثار تاریخی و فرهنگی فراهم می‌شود.
وی افزود: اعضای این باند مشغول حفاری در منطقه آرپناه بودند که تعداد زیادی ادوات حفاری از آنها ضبط شد.
وی ادامه داد: افراد دستگیر شده با تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لالی با بیان اینکه این افراد تاکنون سابقه ی حفاری غیر مجاز نداشتند نداشتند توضیح داد: این منطقه از دیر باز زیست بوم عشایر بوده و از سکونتگاه های قدیمی محسوب می شود و پراکنش سفال در این منطقه زیاد است.
وی با اشاره به نزدیکی محل حفاری به غار تاریخی پبده اظهار کرد: به دلیل بهره گیری از ظرفیت شبکه‌های منابع خبری و امکان کسب اخبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن همچنین پایش اخبار واصله، کوچک‌ترین فعالیت حفاران در پهنه ی حفاظتی رصد می شود.
غار تاریخی- طبیعی پبده (PEBDEH ) در شمال شهرستان لالی است که بر اساس شواهد تاریخی آثار زندگی چند هزار سال پیش در آن به دست آمده است.
شهرستان لالی در شمال خوزستان واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،میراث فرهنگی،رییس اداره میراث فرهنگی لالی،کوروش هاشمی فرد،باند حفاری غیرمجاز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: