کد خبر: ٦٣٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/17-١١:٤٩

فرماندار گتوند با اشاره به اهمیت خبر و خبر رسانی، بر توجه کردن به انعکاس اخبار واقعیت ها از سوی خبرنگاران تاکید کرد.

 

 فرماندار گتوند با اشاره به اهمیت خبر و خبر رسانی، بر توجه کردن به انعکاس اخبار واقعیت ها از سوی خبرنگاران تاکید کرد.

به گزارش آبادان نیوز،علی خدری غریبوند در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی وشهدای عرصه خبر خبر رسانی گفت: خبرنگاران به واقعیت ها توجه کنند و در تمام حوزه ها خبر رسانی کنند.
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران در کنار اخبار مثبت، مطالبات مردم را نیز پیگیری کنند، گفت: خبرنگاران نقش زیادی در رسیدگی به مشکلات و مطالبات شهروندان دارند،که نباید از آن غافل شوند.
وی با اشاره به تعداد کم خبرنگاران فعال در این شهرستان گفت: گتوند بعد از 11سال ارتقاء از شهر به شهرستان می توانست خبرنگاران بیشتری داشته باشد، که آموزش و تربیت خبرنگار از وظایف اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
فرماندار گتوند با تقدیر و تشکر از زحمات و انعکاس اخبار شهرستان گتوند از سوی باقر ابراهیمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیگر اصحاب رسانه گفت:رسانه یکی از ارکان دموکراسی است و در 2 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری وپنجمین دوره شوراهای شهر و روستا تاثیر گذاری خود را به خوبی نشان داد.
وی به ویژه گی های خبر رسانی به روز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران از روش سنتی به روش های مدرن برای انعکاس اخبار استفاده کنند.
فرماندار گتوند با بیان اینکه هرکسی نمی تواند خبرنگار باشد، افزود: خبرنگاری ویژگی هایی خاص خودش را دارد که استعداد،ذوق و علاقه از ویژگی های مهم یک خبرنگاراست.
وی با اشاره به اینکه یکی از ضعف های شهرستان کمبود خبرنگار است و با این کمبود ادارات شهرستان هیچ احساس نمی کنند که کسی باشد تا مطالبات مردم را پیگیری کند افزود: یک خبرنگار و یا روزنامه نگار با انتشار اخبار خود می تواند مسئولان کم کار را برکنار و یا وارد چالش کند.
وی بر حمایت فرمانداری از اصحاب رسانه تاکید کرد واضافه کرد: هر اداره و دستگاهی ممانعتی از انعکاس اخبار آن اداره مربوطه داشت، خبرنگاران به فرمانداری انعکاس دهند و حتما به صورت قانونی با آن مدیر برخورد خواهد شد.
فرماندار گتوند با انتقاد از برخی از خبرنگاران درخصوص رعایت نکردن تقسیمات شهرستانی در انعکاس اخبار خود گفت: این گونه اخبار اشتباه وباعث بروز اختلاف و همچنین از پیشرفت شهرستان جلوگیری می کند و خبرنگاران باید جامعه نگر باشند و حتما تقسیمات شهرستانی را در انعکاس اخبار خود درج کنند.
خدری غریبوند در پاسخ به اظهار نظر برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص پروژه های شهرستان گفت: امسال 160میلیارد ریال اعتبار به شهرستان گتوند اختصاص داده شده است و در صورت تخصیص این اعتبار، بخشی از مشکلات این شهرستان مرتفع می شود.
معاون فرماندار گتوند نیز در با تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران بابت انعکاس اخبار این شهرستان گفت: از ویژگی های شاخص خبرنگاری صداقت،شفافیت و صحت در انتشار خبر است و این ویژه گی ها می تواند مخاطب را به خودش جذب کند و از خبرنگاران انتظار می رود در این عرصه فعال باشند.
پرویز رضایی با تاکید بر اینکه خبرنگاران درتمام حوزه ها خبررسانی کنند، گفت: از خبرنگاران انتظار می رود مطالبات مردم و اصناف مختلف را پیگیری کنند و در انعکاس اخبار به تمام موضوعات بپردازند.
وی با اعلام حمایت فرمانداری از خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: استقبال از خبرنگاران همیشه از اولویت ها بوده است و ما معتقدیم، در دولتی خدمت می کنیم که مطالبات مردم را در تمام حوزه های مختلف به خبرنگاران پاسخگو هستیم.
خبرنگار خبرگزاری ایرنا نیز در این آیین با اشاره به مشکلات خبرنگاران شهرستان گتوند گفت: متاسفانه برخی مسئولان به جای حمایت از این قشر مظلوم، خبرنگاران را در شبکه های مجازی و جمع ها نیز تخریب می کنند.
باقر ابراهیمی افزود: خبرنگار نیز همانند دیگر اقشار جامعه انتقاد پذیر است و من معتقدم اگر انتقاد منطقی باشد، خبرنگاران نیز می پذیرند و اگر خبرنگاری اشتباه خود را نپذیرفت، بهتر است آن مسئول به جای تخریب خبرنگار و اصحاب رسانه در شبکه های مجازی و جمع ها ، از طریق روش های قانونی پیگیری کند تا وجهه خبرنگاری زیر سوال نرود.
در پایان این آیین از جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان گتوند با اهدای هدیه و لوح سپاس تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،فرماندار گتوند،علی خدری غریبوند 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: