کد خبر: ٦٢٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/15-١٢:٥٧

ستاد مدیریت بحران خوزستان طی اطلاعیه ای کاهش ساعت اداری از 16 تا 18 مرداد را به دلیل افزایش دما تا 49 درجه سانتیگراد و بالاتر اعلام کرد.

 

 ستاد مدیریت بحران خوزستان طی اطلاعیه ای کاهش ساعت اداری از 16 تا 18 مرداد را به دلیل افزایش دما تا 49 درجه سانتیگراد و بالاتر اعلام کرد.

به گزارش آبادان نیوز ،در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان آمده است: باعنایت به پیش بینی تداوم دمای بالا و با توجه به درخواست شرکت برق، زمان اتمام کار همه ادارات، بانک ها و دستگاه های اجرایی استان (به جز مراکز خدماتی و درمانی و بهداشتی و...) مورخ 16 تا 18 مرداد ساعت 13است.
این اداره کل همچنین نسبت به حاکمیت الگوی تابستانه و تداوم حاکمیت جریانات مرطوب جنوبی به تناوب با پدیده شرجی و وقوع دماهای 49 درجه سلسیون و بالاتر در اکثر نقاط خوزستان تا پایان هفته جاری هشدار داده است.
در این اطلاعیه از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ها خواسته شده است که همه تمهیدات لازم را در زمینه آمادگی دستگاه های مرتبط اتخاذ کنند.
پایش جنگل ها، مراتع و مزارع، برای جلوگیری از آتش سوزی و بکارگیری عوامل بازدارنده، اطلاع رسانی به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، گردشگران، حاشیه نشین های رودخانه ها و سواحل دریا، عشایر، صیادان، کشاورزان و دامداران برای نکات ایمنی و بهداشتی مانند عدم تردد غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اولج مصرف از دیگر مواردی است که در این اطلاعیه به آن توصیه شده است.
ستاد بحران خوزستان 22 خرداد ماه مصوب کرد که زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی استان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای 49 درجه می رسد، ساعت 13 پایان یابد.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،گرما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: