مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان:بکارگیری تکنولوژی های مدرن در واحد فولاد سازی آلایندگی های زیست محیطی حاصل از آن را به صفر رسانده است.

 

مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان گفت: بکارگیری تکنولوژی های مدرن در واحد فولاد سازی آلایندگی های زیست محیطی حاصل از آن را به صفر رسانده و دغدغه سازمان محیط زیست را برطرف می سازد.

به گزارش آبادان نیوز،عبدالرضا محمودپور شامگاه دوشنبه در جلسه ای که با حضور استاندار خوزستان در این شرکت برگزار شد اظهار کرد: تصویب احداث واحد فولاد سازی در جوار شرکت فولاد اکسین یک امر بسیار مهم و تاثیرگذار در جهت رونق اقتصاد استان و افزایش اشتغال در خوزستان است که جا دارد از استاندار خوزستان و تمامی مسئولانی که ما را در این امر یاری دادند قدردانی کنیم.
وی افزود: دریافت مجوز احداث این واحد بسیار دشوار و به گفته برخی از مسئولان استان کار غیر ممکنی بود که به همت استاندار خوزستان و جمعی دیگر از مسئولان دلسوز استان محقق شد.
مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان ادامه داد: مراحل قانونی دریافت مجوز این واحد فولاد سازی کار آسانی نبود چرا که سازمان محیط زیست راه اندازی این واحد را به ضرر این استان می دانست اما با ضمانت هایی که به این سازمان در خصوص رعایت تمامی موارد زیست محیطی ارائه شد، در نهایت موافقت آن ها را گرفتیم.
وی بیان کرد: بی شک راه اندازی واحد فولاد سازی ضمن این که اشتغال مستقیم برای بیش از یک هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای چندین هزار نفر را به دنبال دارد ، بخش عمده ای از نیازهای صنعت فولاد کشور و بخصوص بخش تجهیزات نفت و گاز را تامین کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.
محمودپور تصریح کرد: اگرچه مطالبات فولاد اکسین همواره یکی از دغدغه های اصلی و چالش های ما به شمار می رود اما با احداث واحد فولاد سازی روزهای خوبی در انتظار این شرکت بوده و می تواند وابستگی ما را به خارج به حداقل برساند.
وی ادامه داد: این حرکت تازه گامی موثر در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و می تواند در زمینه اشتغال استان تحول چشمگیری ایجاد کند.
مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان گفت: از ابتدای کار بحث آلایندگی های واحد فولادسازی از سوی سازمان محیط زیست یکی از دغدغه های اصلی و موانع احداث آن بود اما با تکنولوژی های نوینی که قرار است در این واحد بکار گرفته شود، این ضمانت را داده ایم که بتوانیم آلایندگی ها را کاهش و یا به صفر برسانیم.
همچنین سیدعلی بحرینی مقدم معاون اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه گفت: اگرچه احداث این واحد فولاد سازی گامی موثر در جهت توسعه صنعت فولاد در استان و کشور است اما همچنان بخش عمده ای از مشکلات شرکت فولاد اکسین روی زمین مانده است.
وی ادامه داد: این مشکلات روزمره اجازه نمی دهد این شرکت بتواند خود را به خوبی در سطوح ملی و بین المللی معرفی کند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان افزود: یکی از مشکلات شرکت فولاد اکسین خرد بودن سهام آن است چرا که ترکیب هیات مدیره و چندین سیاست جداگانه بیشتر از این که به سود این شرکت باشد، زیان بار است.
وی بیان کرد: اکنون بار مسئولیت های شرکت فولاد اکسین دوچندان شده و نیاز است که یک تیم فنی و منسجم مسئول پیگیری احداث این واحد فولاد سازی شده و برای این پروزه بزرگ زمانبندی مناسبی در نظر گرفته شود.
بحرینی مقدم تصریح کرد: احداث این پروژه نباید با مشکلات کنونی شرکت فولاد اکسین درگیر شود چرا که در غیر این صورت زحمات چندین ساله مسئولان این شرکت و مسئولان استانی هدر می رود.
روز یکشنبه 8 مردادماه هیات وزیران طی مصوبه ای بااحداث واحد فولادسازی در جوار کارخانه فولاد اکسین خوزستان به منظور تامین مواد اولیه (اسلب) جهت تولید ورقه‌های عریض فولادی مورد مصرف در صنعت نفت (تولید لوله‌های انتقال گاز و نفت ) مشروط به تأمین زیرساخت¬ های حمل و نقل ریلی کلیه محصولات کارخانه موافقت کرد. 
دولت این تصمیم را با هدف ایجاد اشتغال و تولید و خودکفایی در زمینه تولید ورق¬ های فولادی و لزوم حمایت از کارخانه موجود فولاد اکسین خوزستان اتخاذ کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مدیرعامل شرکت فولاداکسین خوزستان،عبدالرضا محمودپور 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: