استاندار خوزستان گفت:برای احداث واحد فولادسازی باید در مدار صحیح حرکت کنیم تا این واحد در وقت مقرر و با ایمن ترین و سبزترین و به روزترین تکنولوژی و با رعایت صلاح شرکت و استان راه اندازی شود.

 

استاندار خوزستان گفت: برای احداث واحد فولادسازی باید در مدار صحیح حرکت کنیم تا این واحد در وقت مقرر و با ایمن ترین و سبزترین و به روزترین تکنولوژی و با رعایت صلاح شرکت و استان راه اندازی شود.

به گزارش آبادان نیوز،غلامرضا شریعتی دوشنبه شب در جلسه با مسئولان شرکت فولاد اکسین خوزستان در محل این شرکت بر استفاده حداکثری از ظرفیت های استان برای راه اندازی هرچه سریعتر واحد فولاد سازی در جوار این شرکت تاکید کرد و گفت: درابتدای کار و پیش از دریافت مجوز واحد فولاد سازی در استان، برخی از مسئولان این اقدام را موثر اما غیر ممکن می دانستند.
وی افزود: با این وجود با بررسی های انجام شده مشاهده کردیم که فولاد اکسین ظرفیت تولید ورق عریض 60 و 70 را دارد و این درحالی است که هیچ شرکت نوردی در کشور امکان تولید این نوع ورق را ندارد.
استاندار خوزستان ادامه داد: این نوع ورق در صنایع نفت، انتقال گاز ترش، در خطوط لوله، مخازن تحت فشار و صنایع نظامی مانند کشتی سازی کاربرد دارد که همچنان از بیرون تامین می شود اما در آینده ای نزدیک و با راه اندازی واحد فولادسازی نیازمان به خارج به حداقل خواهد رسید.
وی بیان کرد: این شرکت تاکنون امکان تهیه تمامی مواد اولیه مورد نیاز خود را نداشته و همین امر نیاز آن ها را به خارج بالا برده و به نوعی امنیتی که به دنبالش بودیم هنوز محقق نشده است.
شریعتی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی باید وابستگی خود را به بیرون کمتر کرده و از ظرفیت های موجود خود نهایت بهره را ببریم.
وی بیان کرد: استفاده از حداقل ظرفیت در دیگر صنایع استان نیز وجود دارد در حالی که باید از سرمایه گذاری در بخش های مختلف نهایت استفاده را کرده و از هدررفت منابع جلوگیری کرد.
استاندارخوزستان گفت: برخی ها بر این باور بودند که اگر شرکت فولاداکسین در ماهشهر و یا منطقه آزاد تاسیس می شد موثر تر بود اما از آن جا که آوردن اسلب و گرم کردن دوباره آن برای تبدیل به ورق، ارزش افزوده را کمتر و هزینه‌ها را بیش تر می‌کرد و قدرت رقابت را کاهش می‌داد اصرار داشتیم تا این شرکت در اهواز تاسیس شود.
وی بیان کرد: اگرچه در آن سال ها تلاش زیادی شد تا فولاد اکسین در استان های دیگر افتتاح شود یا واحد فولاد سازی آن در شهرهای دیگری باشد اما با این موضوع با جدیت مخالفت کرده و در برابر استان ها مقاومت کردیم.
شریعتی تصریح کرد: اکنون باید تلاش کنیم که خوزستان جایگاه واقعی اش را همان طور که در درآمد سرانه و تولید کشور دارد در سایر موارد نیز داشته باشد و همیشه فرصت استراتژیک در نظام تصمیم گیری کشور مد نظر ما باشد.
وی افزود: نباید تعصبات منطقه ای باعث شود محصولی با هزینه بیشتر در جای دیگر تولید شود، در حالی که خوزستان می تواند با هزینه کمتر آن محصول را تولید کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: اهداف اقتصاد مقاومتی که مد نظر ما بوده هنوز به بار ننشسته اما با استفاده حداکثری از ظرفیت های داخلی و به حداقل رساندن وابستگی خود به خارج می توانیم این اهداف را محقق سازیم.
وی یادآورشد: شرکت فولاد اکسین سال گذشته حدود 20 میلیون دلار محصولات خود را صادر کرد که می تواند بیشتر از این نیز صادر کند و ماه گذشته نیز تولید خود را به 82 هزار تن رساند که با این میزان تولید فاصله چندانی با رسیدن به ظرفیت اسمی ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،استاندار خوزستان،غلامرضا شریعتی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: