کد خبر: ٦٢٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/05/09-١٢:٢٧

رئیس پایگاه انتقال خون ایذه:اهدای خون در سه ماه نخست امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی دارد.

 

 

 

رئیس پایگاه انتقال خون ایذه گفت: اهدای خون در سه ماه نخست امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی دارد.

به گزارش آبادان نیوز،پژمان آصف اظهار کرد: در طول سه ماه نخست امسال تعداد 2 هزار 571 نفر در ایذه خون اهدا کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 17 درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه پارسال نیز اهدای خون در ایذه نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 11 درصد رشد داشت گفت: با توجه به نیاز مرکز استان و همچنین اعزام بیماران مختلف از جمله مصدومان تصادفات ایذه به مراکز درمانی اهواز، حدود 60 درصد خون اهدا شده در ایذه به این شهر فرستاده می‌شود تا این نیاز تا حدودی مرتفع شود.
آصف در ادامه به لزوم افتتاح مرکز خونگیری در باغملک اشاره کرد و افزود: در هر ماه یکبار یک گروه خونگیری از ایذه به باغملک اعزام می‌شود و از متقاضیان اهدای خون ، خونگیری می کند، لذا نیاز به یک مرکز خونگیری مستقل در باغملک احساس می‌شود که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.
رئیس پایگاه انتقال خون ایذه ادامه داد: مشکل ما کمبود نیرو است، و در صورتی که مرکز خونگیری باغملک افتتاح شود ، می‌توانیم برای خونگیری از مردم دهدز و سایر نقاط نیز تیم خونگیری اعزام کنیم که باعث رشد میزان اهدای خون در منطقه خواهد شد.
آصف با دعوت از مردم برای اهدای خون، از محمد مهدی کارگر حاجی آبادی به عنوان رکورد دار اهدای خون در ایذه نام برد و اظهارکرد: این اهدا کننده تاکنون 133 بار اقدام به اهدای خون کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا میزان اهدای خون در ایذه در امسال نسبت به پارسال رشد 15 درصدی داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خون،انتقال خون،رئیس پایگاه انتقال خون ایذه،پژمان آصف

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: