کد خبر: ٦٢٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/31-١٢:٥٤

فرماندار اندیکا از وقوع حریق گسترده در جنگل‌ها و مراتع حفاظت‌شده منطقه دلا در اندیکا خبر داد.

 

فرماندار اندیکا از وقوع حریق گسترده در جنگل‌ها و مراتع حفاظت‌شده منطقه دلا در اندیکا خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز،منوچهر ورناصری اظهار کرد: از حوالی ساعت 20 شب گذشته (30 تیرماه) آتش‌سوزی در بخشی از مراتع و جنگل‌های منطقه "دلا" به فرمانداری اندیکا گزارش داده شد که با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن و وقوع حریق در مرتفع‌ترین نقطه این منطقه و تاریکی هوا امکان اعزام نیرو برای اطفا حریق وجود نداشت . 

وی ادامه داد: ساعت 5 صبح امروز تیم‌هایی از منابع طبیعی، هلال احمر و حفاظت محیط‌ زیست به منظور اطفای حریق به منطقه اعزام شدند که پس از سه ساعت پیاده‌روی به محل حریق رسیدند. با توجه به وسعت حریق و وزش بادهای شدید که منجر به گسترش حریق شده و همچنین عدم امکان دسترسی به منطقه از شب گذشته، درخواست اعزام بالگرد داشتیم.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با مدیریت بحران خوزستان صورت گرفت، اکنون بالگردی در حال اعزام به منطقه است. البته هم برای انتقال نیروها (هلی‌برد) و هم برای اطفاءی حریق به بالگرد نیاز داریم. متاسفانه وزش بادهای شدید موجب سرایت آتش به مراتع پیرامون کوه دلا شده است و کار اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

ورناصری با بیان این‌که تمام نیروها و امکانات شهرستان را برای اطفای حریق بسیج کرده‌ایم و امیدواریم هرچه سریعتر موفق به اطفای حریق شویم، ادامه داد: 54 هزار هکتار از اراضی حفاظت شده در مناطق دلا وجود دارد و متاسفانه این آتش‌سوزی در این اراضی رخ داده است. پوشش گیاهی این منطقه که بلوط، بنک، و کلخنگ است، به گونه‌ای است که سریعا منجر به گسترش و سرایت حریق می‌شود. 

 

 

 

 

 

 

 

 


خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،حوادث،خبرحوادث،اخبارحوادث،آتش سوزی،فرماندار اندیکا،منوچهر ورناصری

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: