کد خبر: ٦٢٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/04/29-١٢:١١

فرماندار شهرستان شوش:تندیس دعبل خزاعی شاعر امام رضا (ع) همزمان با برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در شوش رونمایی می شود.

 

 فرماندار شهرستان شوش گفت:تندیس دعبل خزاعی شاعر امام رضا (ع) همزمان با برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در شوش رونمایی می شود.

به گزارش آبادان نیوز،اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی چهارشنبه 11مرداد ماه در حرم دعبل خزاعی شوش برگزار می شود.
رضا نجاتی گفت: همزمان در این روز از تندیس دعبل خزاعی شاعر امام رضا(ع) که با پیگیری صورت گرفته ، به همت شهرداری شوش در بلوارامام خمینی (ره) ورودی شهر شوش نصب شده رونمایی می شود.
فرماندار شوش با اشاره به در پیش بودن دهه ی کرامت و میلاد سراسر نور حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: ویژه برنامه های این دهه مبارک در سطح شهرستان شوش به صورت هرچه باشکوه تر برگزار می شود.
وی گفت:برنامه های در نظر گرفته شده برای دهه کرامت در شهرستان با رویکرد ترویج و تعمیق ارزش های اسلامی و باتکیه بر سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه اجرا می شود.
شهردار شوش نیز از رونمایی تندیس شاعراهل بیت (ع) خبر داد و اظهار داشت: برای ساخت این تندیس 210میلیون ریال از محل درآمدهای شهرداری هزینه شده است.
یوسف زمانی اصل افزود: این تندیس بنا به درخواست شهروندان در بلوار امام خمینی (ره) این شهر نصب شده است.
دعبل وجود مقدس امام موسی بن جعفر (ع) ، امام رضا(ع) ، امام جواد (ع) را درک کرد و به خدمت ایشان رسید.
دعبل از سن نوجوانی سرودن شعر را آغاز کرد . 
مرقد دعبل خزاعی شاعر، ادیب و عالم شیعی که مدیحه‌سرا و ذاکر فضایل اهل بیت(ع) بود در شهر شوش دانیال(ع) در شمال خوزستان واقع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز، فرماندار شهرستان شوش،رضا نجاتی،دعبل خزاعی،شاعر اهل بیت (ع)

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: