قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص سهمیه 700میلیون دلاری به شهرهای آبادان و خرمشهر برای واردات کالا خبر داد.

 

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند اختصاص سهمیه 700میلیون دلاری به شهرهای آبادان و خرمشهر برای واردات کالا خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز،عبدالله کعبی اظهار کرد: در حال حاضر مردم دو شهر آبادان و خرمشهر برای واردات کالا بمنظور خرده‌فروشی در این دو شهر هیچ مشکلی ندارند.

وی در خصوص شرایط واردات کالا در این دو شهر گفت: طبق قانون برای دو شهر آبادان و خرمشهر که جزو محدوده منطقه آزاد اروند هستند 700 میلیون دلار سهمیه واردات کالا در یک‌سال در نظر گرفته شده که 400 میلیون دلار از این مبلغ بمنظور خرده‌فروشی در سطح این شهرها است و 300 میلیون دلار مابقی نیز بعنوان کالای همراه مسافر امکان خروج از محدوده توسط مردم را دارد.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: واردات مواد اولیه و قطعات شرکت‌ها و کارخانه‌ها در دو شهر آبادان و خرمشهر بدون هیچ محدودیت مالی مجاز است.

کعبی ادامه داد: منطقه آزاد اروند بدنبال تشویق برای سرمایه‌گذاری بمنظور تولید انواع کالا برای گسترش صادرات از این منطقه به کشورهای مختلف و حتی داخل کشور است و در این خصوص آماده اعطای تسهیلات مختلف است.

وی گفت: برای کمک به اقتصاد خانواده‌های دو شهر آبادان و خرمشهر سهمیه واردات داده شده و مردم می‌توانند در این خصوص اقدام کنند.

وی در خصوص وضعیت دو بازار کنزل‌المال و ساحل اروند نیز افزود: سازمان منطقه آزاد اروند هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی این دو بازار ندارد ولی مهلت مدیریت مجتمع کنزل‌المال تمام شده و در حال برنامه‌ریزی برای فروش یا مزایده اجاره این مجتمع طبق قانون هستیم.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر و آبادان باید بدانند که با گسترش محدوده منطقه آزاد اروند تمام این دو شهر می‌تواند به بازار و برای فعالیت‌های تجاری تبدیل شود.

وی در پایان اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد اروند تمام سعی و تلاش خود برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار بمنظور ایجاد فرصت‌های شغلی و تقلیل نرخ بالای بیکاری را بکار برده است و امیدواریم بزودی شاهد تحول جدی در این بخش باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند،عبدالله کعبی،منطقه آزاد اروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: