کد خبر: ٦٠٦٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/25-١٢:٥٠

‌مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان:در سال 96 باید بیش از هزار و 500 موکب بین شهری، بین راهی و بین مرزی راه‌اندازی شود؛ همچنین به دنبال شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها هستیم.

 

آ‌بادان نیوز:مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه اربعین سال گذشته حدود 760 موکب در استان فعال بودند، گفت: در سال 96 باید بیش از هزار و 500 موکب بین شهری، بین راهی و بین مرزی راه‌اندازی شود؛ همچنین به دنبال شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها هستیم.

‌به گزارش‌ آبادان نیوز،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی در جلسه شورای اداری استان که چهارشنبه، 24 خردادماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد، تشکیلاتی مردم‌نهاد است که از سوی مقام معظم رهبری در سال 82 در کشور راه‌اندازی شد؛ رهبر معظم انقلاب در ستاد بازسازی عتبات عالیات، سه نماینده دارند که بر کارها نظارت می‌کنند.

 

وی افزود: در سال 82 که کار را رسماً آغاز کردیم، بازسازی، مرمت و توسعه و پشتیبانی از حرم‌های سطح کشور را شروع کردیم تا اینکه در نهایت مطالعات و مساله بازسازی‌ حرم‌ها آغاز شد. در نجف 23 پروژه اجرا شد که یکی از آن‌ها صحن حضرت زهرا(س) با 210 هزار مترمربع است.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: در کربلا نیز 24 پروژه به اتمام رسید. چندین پروژه ازجمله صحن حضرت عقیل با 60 هزار مترمربع در حال اجرا است. در سامرا، حرم کاملاً بازسازی شده، تمام گنبدهای حرم مطهر در عراق نیز طلاکاری و مرمت شده است. در مجموع به اندازه 60 تا 70 سال کار در حرم‌های عراق انجام شد.

 

موسوی تصریح کرد: از ابتدای سال 95 از فاز مرمت و بازسازی خارج و وارد بحث توسعه حرم‌ها شدیم. خوزستان یکی از استان‌هایی است که مردم مؤمن و متدین آن ما را پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از حرم‌های مطهر هم از نظر نیروی فنی و هم از نظر مالی و پروژه‌های مستقل بر عهده خوزستان است و در این زمینه در کاظمین کارهای مهمی انجام شده است.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان ادامه داد: ما مردم ارزشمند و فهیمی داریم که متوجه هستند کجا باید در صحنه حضور پیدا کنند. در کاظمین، دو صحن برای امام رضا(ع) و امام زمان(عج) ساخته خواهد شد. در سامرا نیز ضریح حرم پیش از ماه مبارک رمضان نصب شد. در سال 92 در اوج جنگ سوریه، حرم را تحویل گرفتیم و پس از حدود دو سال، آن را ترمیم کردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در حرم حضرت رقیه(س) نیز کارهای مناسبی انجام شده اما برای توسعه این حرم منتظر هستیم تا آرامش بیشتری حاکم شود. از فرمانداران می‌خواهم توجه ویژه‌ای به ستادهای ما در شهرستان‌ها داشته باشند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تأکید کرد: آخرین مساله، مسأله اربعین است. ما یک تشکیلات مردمی هستیم که هیج اعتبار دولتی در اختیار نداریم. سال گذشته حدود 760 موکب در استان فعال بودند، اما در سال 96 باید بیش از هزار و 500 موکب بین شهری، بین راهی و بین مرزی راه‌اندازی شود. ما پس از اربعین ارتباط خود را با مواکب قطع نکردیم و شهرستان‌هایی که بیش از 10 موکب داشتند، بررسی کردیم و مشکلات آن‌ها را شنیدیم. از خود مواکب نیز گروهی برای پیگیری مشکلات موکب‌ها تشکیل شد.

 

موسوی ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن موکب‌ها را امروز آغاز کرده‌ایم و تا کنون این کار برای 50 موکب به اتمام رسیده که در انتها تمام موکب‌ها پروانه‌دار می‌شوند. ما سه مرز برای عبور زائران داریم که سال گذشته 44 هزار میلیارد تومان از سوی زوار خارجی هزینه شد. کارهایی در سال 95 انجام شد که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد؛ البته مشکلات باید مرحله به مرحله حل شود. در زیرساخت‌های ما در سال 95، کارهای مناسبی مانند احداث استراحت‌گاه، نمازخانه و سرویس بهداشتی انجام شد. باید تلاش کنیم زیرساخت‌ها را بهبود بخشیم. برنامه ما این است که از چهار ورودی استان تا مرزها، موکب چیده شود.

 

همچنین حسین حسینی‌فر  مسئول مرکز مدیریت رهبردی افتا(امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان، در این جلسه اظهار کرد: در عصر دیجیتال که استفاده از فناوری گریزناپذیر است و عرصه‌ها نیز به فناوری وابسته شده‌اند و خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شوند، دولت نیز به دولت کاهش هزینه‌ها و استفاده از فرصت‌های مختلف موجود در فناوری است.

 

وی افزود: فضای مجازی هر روز وسیع‌تر می‌شود. در چنین شرایطی اولین چیزی که به ذهن می‌آید، امنیت فضای تولید، تبادل اطلاعات و کنترل زیرساخت‌های حیاتی کشور در عصر دیجیتال و فضای مجازی است.

 

 مسئول مرکز مدیریت رهبردی افتا (امنیت فضای تولید و ارتباطات) خوزستان گفت : هرگز دزدی به فناوری هسته‌ای ما هجوم نیاورده، اما این فناوری در سال 89 مورد حمله سایبری قرار گرفت. در کشورهای مختلف چنین اتفاقاتی رخ داده و حملات سایبری در این اواخر بیش از 150 کشور و حدود 300 هزار سیستم را آلوده کرد.

 

حسینی‌فر تأکید کرد: امروزه هر کشمکشی در دنیا انجام می‌شود، یک بُعدش مربوط به حمله سایبری است. یکی از شاخصه‌های قدرت در کشورها، قدرت سایبری و یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت سایبری، دفاع سایبری است. اگر این دفاع را نداشته باشیم، دشمن به جنگ سایبری روی می‌آورد و اقتدار ما به خطر می‌افتد، چرا باید چند هکر بی‌سواد عربستانی، سایت‌های ما را هک و اقتدار ملی ما را خدشه‌دار کنند؟ برای اینکه حاکمیت در این حوزه متولی باشد، مرکز مدیریت راهبردی افتا تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: این مرکز به عنوان یک نهاد بالادستی وظیفه نظارت و برنامه‌ریزی در حوزه افتا را بر عهده دارد. مسئول امنیتی هر سازمان، مدیر آن سازمان است. در برخی موارد وقتی از مدیران دعوت می‌شود در جلسات حضور پیدا کنند، مدیر فناوری سازمان را به جلسات می‌فرستند بحث امنیت سایبری جدی است، بنابراین از مسئولان خواهش می‌کنم آن را در اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی
منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: