کد خبر: ٦٠٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/20-١٣:٥٦

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:تا شهریورماه یک آزمون استخدامی برای جذب حدود 1100 معلم جذب برگزار می‌شود که از این تعداد حدود 700 نفر برای دوره ابتدایی جذب می‌شوند.

 

آبادان نیوز:مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از اجرای طرح سنجش سلامت برای حدود 105 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در استان خبر داد و گفت: تا شهریورماه یک آزمون استخدامی برای جذب حدود 1100 معلم جذب برگزار می‌شود که از این تعداد حدود 700 نفر برای دوره ابتدایی جذب می‌شوند.

به گزارش آبادان نیوز،محمد تقی‌زاده در آیین افتتاح پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان که امروز (شنبه، 20 خردادماه) در مدرسه استثنایی یگانه اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید حدود یک میلیون دانش‌آموز در استان خوزستان وارد مدارس می‌شوند که از این تعداد حدود 105 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی هستند که تمامی این دانش‌آموزان باید تحت ارزیابی معاینات پزشکی طرح سنجش سلامت قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به مواردی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: مواردی از جمله شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، ارزیابی نسبت قد و وزن، بهداشت دهان و دندان و مسایلی مانند گفتار دانش‌آموز در این طرح مدنظر است؛ دانش‌آموزانی که مشکل خاصی نداشته باشند، کارنامه سلامت دریافت می‌کنند و به مدارس عادی هدایت می‌شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: اگر دانش‌آموزی مشکل داشته باشد نیز به متخصص ارجاع داده خواهد شد. و سپس تشخیص داده می‌شود که این فرد باید به سمت مدارس عادی یا استثنایی هدایت شود.

 

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: در این طرح امسال حدود 30 هزار نوآموز دوره پیش‌دبستانی نیز مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی به خانواده‌ها نیز توصیه کرد: والدین در اولین فرصت همراه فرزندان خود به پایگاه‌های سنجش سلامت مراجعه کنند تا اگر احیاناً فرزند آن‌ها با مشکل خاصی مواجه است، پیگیری‌های پزشکی به‌موقع انجام شود و دانش‌آموزان بدون مشکل وارد مدرسه شوند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در طول سال‌های گذشته با مواردی برخورد کردیم که پدر و مادر دانش‌آموز پزشک بودند، ولی به خاطر غفلت، دانش‌آموز دارای مشکلاتی بوده که در طول این مدت 6 سال نتوانسته‌اند مشکل جسمی فرزند خود را تشخیص دهند؛ در حالی که این موضوع در طرح سنجش سلامت به‌خوبی مورد بررسی قرار گرفت و دانش‌آموز به متخصص مربوط ارجاع داده شد.

 

تقی‌زاده بیان کرد: مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های سنجش سلامت ابتدا باید به مدرسه مراجعه کنند و از آنجا به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند؛ علاوه بر این، همراه داشتن شناسنامه دانش‌آموز و والدین نیز ضروری است.

 

وی همچنین با اشاره به استخدامی جدید آموزش و پرورش، گفت: تا شهریورماه یک آزمون استخدامی خواهیم داشت که در تمامی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم با توجه به نیاز به نیروی انسانی در سطح استان، حدود 1100 معلم جذب خواهند شد و از این تعداد حدود 700 نفر برای دوره ابتدایی جذب می‌شوند؛ سپس دوره‌ای را هم برای معلمان جدیدالورود در آموزش و پرورش خواهیم داشت.

 

تقی‌زاده در خصوص شرایط شرکت در این آزمون نیز گفت: متقاضیان باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی به بالا باشند و شرایط سنی برای کارشناسی نیز حداکثر 30 سال و برای کارشناسی‌ارشد 35 سال است.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان،محمد تقی زاده

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: