کد خبر: ٦٠٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/17-١٢:٢٧

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان:تاکنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان شادگان مشاهده نشده است.

 

آبادان نیوز:رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: تاکنون هیچ گونه گزارشی از وجود بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان شادگان مشاهده نشده است.

به گزارش آبادان نیوز،رضا حفیظی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شادگان که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای جلوگیری هر چه بیشتر از خطر ابتلا به این بیماری، باید دامداران، اتحادیه دامداران و دستگاه های اجرایی ذیربط همکاری کنند.

وی افزود: یکی از راههای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو مبارزه با کنه ای از جنس هیالوماست که دامداران می بایست با سمپاشی به موقع جایگاه نگهداری دام و همچنین سمپاشی بدن دام، از افزایش کنه های ناقل بیماری جلوگیری کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان، با تاکید براینکه مردم باید از کشتارهای غیر کشتارگاهی پرهیز کنند، گفت: همچنین باید از ارتباط های غیرضروری با دام خودداری شود.

وی گفت: برای جلوگیری از بروز بیماری مشترک انسان و دام با نام تب کریمه کنگو سمپاشی به موقع امکان دامی و نظارت بر عرضه گوشت سالم ضروری است.

حفیظی ادامه داد: ویروس عامل بیماری مشترک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط انگلهای خارجی و یا تماس انسان با لاشه و ترشحات دام آلوده، بیماری را منتقل می کند.

وی درپایان به عموم مردم شهرستان شادگان توصیه کرد: از ذبح دام در محیط خارج از کشتارگاه اکیدا خودداری کرده و برای تهیه گوشت مصرفی خود، به مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان،رضا حفیظی

منبع:مهر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: