کد خبر: ٦٠٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/03/16-١٢:٢٦

نماینده مردم شوش:بانک مرکزی باید مشکل سپرده‌گذاران را پیگیری، حل و یک بانک پشتیبان معرفی کند تا جوابگوی مردم باشد.

 

آبادان نیوز:نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی باید مشکل سپرده‌گذاران را پیگیری، حل و یک بانک پشتیبان معرفی کند تا جوابگوی مردم باشد؛ در غیر این صورت نیز باید خود، جوابگوی مردم باشد.

سیدراضی نوری به گزارش آبادان نیوز،اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس در ساعت 15 بعدازظهر امروز با رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولان مربوطه در خصوص حل این مشکل و پیگیری آخرین نتایج و ارائه راهکارها برای حل این مشکل، جلسه‌ای تشکیل می‌دهد.

 

وی با اشاره به این‌که پرونده‌های متقاضیان باید به قوه قضائیه ارجاع داده شود، افزود: باید ببینیم که نتیجه نهایی این مشکل بزرگ که باعث آشفتگی مردم شده، به کجا ختم می‌شود. ما به‌عنوان اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری این مشکل هستیم و باید بانک مرکزی یک بانک پشتیبان معرفی کند که جوابگوی خواسته‌های مردم باشد؛ اگر بانک مرکزی زیر بار این مسئولیت نرفت، باید این مشکل به قوه قضاییه ارجاع داده شود تا بالاخره حق مردم پس گرفته شود.

 

نماینده شوش تصریح کرد: آمار دقیقی از تعداد شعبه‌های این مؤسسه در استان خوزستان نداریم اما این مؤسسه تحت عناوین کاسپین، آرمان و در سال‌های قبل تحت عنوان فردوسی و فرشتگان‌ فعالیت می‌کرد.

وی افزود: این مشکل بیشتر یک شوک روحی و روانی برای مردم ایجاد کرد و مردم به سمت این مؤسسه‌ها هجوم بردند و اعتماد آن‌ها نسبت به این مؤسسه‌ها به کلی از بین رفت.

 

نوری، با بیان این‌که بانک مرکزی توصیه کرده که با این مجموعه‌ها سروکار نداشته باشید، اظهار کرد: اگر بانک‌ مرکزی می‌دانست که مؤسسه آرمان مجوز ندارد، چرا جلوی فعالیت این مؤسسه را نگرفت و چرا اجازه داد مردم با عضویت در این موسسه، همه سرمایه‌های خود را از دست بدهند و خسارت‌های زیادی را متحمل شوند؛ بنابراین بانک مرکزی باید جوابگوی تمام خواسته‌های مردم باشد.

 

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، خطاب به سپرده‌گذاران آرمان در خوزستان گفت: من از مردم می‌خواهم که برای حل مشکل خود از چارچوب قانونی وارد شوند و شکایت‌های لازم را انجام دهند؛ ما از طریق کمیسیون اقتصادی این مساله را پیگیری و از مردم هم خواهش می‌کنیم که در یک‌جا تجمع و راه‌ها را مسدود نکنند و از کانال‌های قانونی مشکل خود را پیگیری کنند.

 

نوری بیان کرد: بانک مرکزی اعلام کرده است که این مؤسسه‌ها غیرمجاز هستند، اگر این طور بود چرا از همان اول به این مساله مهم رسیدگی نکردند و اجازه دادند مردم با این مشکل بزرگ مواجه شوند.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،سیدراضی نوری،نماینده مردم شوش 
منبع:ایسنا
خبرنگار:ابوالفضل امیری
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: