استاندار خوزستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

 

آبادان نیوز:استاندار خوزستان بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش آبادان نیوز،دکتر غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان 15 خرداد اظهارکرد: طرح‌های پژوهشی انجام‌شده در این ستاد کار ارزشمندی است و لازم است دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در این زمینه به عمل بیاورند.

وی افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی اسناد و مستندات موجود خود را در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار دهند تا مستند جامعی از آن تهیه شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: 14 یادمان در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شده و کار اجرایی آن به معاونت عمرانی واگذار شده تا اقدامات اجرایی جهت راه‌اندازی و تامین اعتبار لازم را انجام دهد. براساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام سالانه چهار یادمان بازسازی و نوسازی می‌شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: در بحث توریسم دفاع مقدس نیز با توجه به اینکه خوزستان سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از حضور هموطنان در مناطق جنگی است، در این زمینه ضرورت دارد امکانات لازم جهت اسکان و خدمات‌رسانی ایجاد شود.

وی با اشاره به اهمیت معرفی شهدای شاخص، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در جلسات حضور مستمر و منظم داشته باشند و کارهایی که به آن‌ها محول می‌شود، را انجام دهند تا امسال برنامه‌هایی در شان شهدا برگزار و به یک فرهنگ عمومی تبدیل نماییم.

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم راه‌اندازی مراکز فرهنگی در شهرستان‌ها بیان کرد: چند روز گذشته مرکز فرهنگی دزفول را افتتاح کردیم و در نظر داریم این مراکز را در شهرستان‌های دیگر به‌ویژه آن‌هایی که در دفاع مقدس نقش داشتند،راه‌اندازی کنیم؛ همچنین باغ موزه دفاع مقدس را هرچه سریع‌تر شروع کنیم.

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،دکتر غلامرضا شریعتی،استاندار خوزستان

 

منبع:ایسنا

خبرنگار:ابوالفضل امیری
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: