کد خبر: ٥٩٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/26-٢٢:٠٢

فرماندار آبادان گفت: تاکنون بیش از۵۰ کاندیدای شورای شهر در فضایی به طور کاملا رسمی و همراه با تعامل، تذکر رسمی گرفتند و این یعنی کارت زرد ما به آنان است.

 







فرماندار آبادان گفت: تاکنون بیش از۵۰ کاندیدای شورای شهر در فضایی به طور کاملا رسمی و همراه با تعامل، تذکر رسمی گرفتند و این یعنی کارت زرد ما به آنان است. 

به گزارش آبادان نیوز، عزیزاله شهبازی در محل ستاد انتخابات شهرستان آبادان در جمع خبرنگاران  با تاکید بر اینکه فضا باید انتخاباتی باشد و بداخلاقی های انتخاباتی در آن جایی ندارد، افزود: اگر چه به طور معمول در انتخابات برخی بداخلاقی ها از جمله پاره کردن بنرهای رقیب وجود دارد اما نباید به صورت مستمر تکرار شود، آبادان مردمان با فرهنگ و دانشی دارد که نشان دادند انتخاب اکثریت قابل توجه آنان عاقلانه است. 

وی اظهار کرد: تجربه ام در آبادان نشان می دهد که بازی با احساسات مردم در آبادان زیاد کارایی ندارد، آبادانیها مردمی عاقل و فهیم هستند و مشارکتهایی که از آنان در انتخابات مختلف می بینیم حکایت از همین فهم، فرهنگ و درایت دارد. 

شهبازی در بخشی از سخنان خود در مورد آنچه بروز برخی بداخلاقی ها میان هواداران دو کاندیدای ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد آبادان عنوان شده است، تصریح کرد: در دانشگاه باید فضای بازی برای اظهار نظر و رای وجود داشته باشد و کج سلیقگی در چنین فضاهایی پذیرفته نیست به همین دلیل از رئیس دانشگاه خواستیم تا شرحی از آنچه رخ داده را به طور مکتوب در اختیار ما قرار دهد. 

فرماندار آبادان یادآور شد: فضای دانشگاه، فضای علمی و آکادمیک است و باید فکرها، اندیشه ها و گروههای مختلف بتوانند آزادانه حرفشان را بزنند و تحمل و تعامل نیز میان گروههای مختلف وجود داشته باشد. 

شهبازی گفت: ما از اتفاقاتی که منجر به توهین و یا هتک حرمت افراد به ویژه قشر فرهیخته شود ناراحتیم و به طور قطع موارد را دنبال و در جهت رفع مشکل تلاش می کنیم ضمن آنکه با کسانی که فضای ناامنی را برای دانشجویان ایجاد می کنند نیز برخورد قانونی می کنیم زیرا چنین برخوردهایی می تواند سبب ناامیدی مردم از شرکت در انتخابات شود. 

وی در خصوص پاره کردن بنرهای برخی کاندیداها اعم از ریاست جمهوری و شورای شهر در سطح شهر افزود: متاسفانه برخی ها برای فضا سازی دست به انجام چنین اقداماتی می زنند، بایدها و نبایدهای انتخاباتی در قالب آئین نامه و قانون انتخابات شوراهای شهر در اختیار کاندیداها قرار داده شده و آنها و هوادارانشان موظف به تمکین و پیروی از مُر قانون هستند. 

به گفته شهبازی تاکنون ۵۰ کاندیدای شورای شهر آبادان به دلیل برخی تخلفات انتخاباتی از فرمانداری کارت زرد گرفتند. 

وی همچنین از همراهی و تلاش نیروی انتظامی و شهرداری در شناسایی متخلفان و کمک به رفع مشکلات احتمالی قدردانی کرد. 

شهبازی اظهار کرد: از طرفداران تمامی کاندیداها اعم از ریاست جمهوری و شوراها می خواهیم تا آستانه تحمل خود را بالا ببرند، زمانی تا پایان انجام تبلیغات باقی نمانده و امیدواریم تا مردم نیز در روز ۲۹ اردیبهشت به پای صندوقهای رای بیایند و با شور، شوق و دانش دست به انتخاب بزنند.  

وی تصریح کرد: از آنجایی که رای حکم باور، عقیده و مرام مردم را دارد،  قیمت آن بسیار بالاست و نمی توان رقمی را برای آن متصور شد، مردم بدانند انتخابشان در آینده و سرنوشت شهر و کشورشان بسیار تاثیرگذار است پس با  انتخاب فرد اصلح آینده خوب و روشنی را برای خود رقم بزنند. 

فرماندار آبادان گفت: در زمان حاضر و در آستانه انتخابات، امنیت کاملی در شهر حاکم است و هیچ موردی از وجود مشکل بالفعل و حتی بالقوه نزدیک به بالفعل که تهدیدی برای امنیت ما محسوب شود، از مبادی ذیربط گزارشی نداشته ایم. 

شهبازی افزود: گزارشات حاکی از آن است که مردم آبادان آگاهانه، عاقلانه و بدون اینکه احساس کنند کسی قیم آنان است در انتخابات شرکت می کنند و با شناخت کاملی که از کاندیداهایشان دارند دست به انتخاب می زنند. 

وی تصریح کرد: تمامی تلاش اعضای شورای تامین، هیئتهای نظارت و اجرایی ایجاد فضایی امن و آرام برای برگزاری انتخاباتی سالم است، برابر قانون و گفته سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه بایستی بدون جهت دهی به مردم، آنان را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم. 

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: