کد خبر: ٥٩٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/25-١٠:٢٧

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت:‌ کل برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان، ناظران، عوامل انتظامی و عوامل اجرایی صندوق نزدیک به 60 هزار نفر هستند.

 

 

 

 

 

 

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت:‌ کل برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان، ناظران، عوامل انتظامی و عوامل اجرایی صندوق نزدیک به 60 هزار نفر هستند.

به گزارش آبادان نیوز ،حبیب‌الله فضل‌الله‌پور  با بیان این‌که در حوزه انتخابات شوراهای شهر و روستای استان نسبت به دوره چهارم رشد داشته‌ایم، اظهار کرد: ‌تعداد کل داوطلبان شوراها 16 هزار و 913 نفر است که نسبت به دوره چهارم در بسیاری از شاخص‌ها ازجمله تعداد کل داوطلبان شهر و روستا،‌ تعداد داوطلبان زن و مرد، سواد داوطلبان و همچنین سابقه عضویت داوطلبان، کاملا رشد داشته‌ایم.

 

وی بیان کرد: ‌در حوزه شهری چهار هزار و 55 نفر و در حوزه روستایی 12 هزار و 858 نفر داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد، 794 نفر زن و 16 هزار و 119 نفر مرد هستند.

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان خاطرنشان کرد:‌ تعداد داوطلبان زن در حوزه شهری نزدیک به 426 نفر و تعداد آقایان سه هزار و 629 نفر است؛ همچنین تعداد کل داوطلبان زن در شوراهای روستا 368 نفر و تعداد داوطلبان مرد 12 هزار و 490 نفر است که این آمار نشان‌دهنده رشد و مشارکت سیاسی در حوزه مدنی است.

 

وی خاطرنشان کرد: مولفه‌هایی که بسیار مدنظر است، ارتقاء کیفی و سطح تحصیلی در حوزه روستایی است و باید گفت که نسبت به انتخابات دوره چهارم شهر و روستا، در مقطع تحصیلی دیپلم 26.7 صدم درصد، در مقطع تحصیلی لیسانس 34.6 دهم درصد، در مقطع لیسانس 50 درصد و در مقطع دکتری تقریبا 59.4 صدم درصد رشد داشته‌ایم.

 

فضل‌الله‌پور عنوان کرد: ‌تعداد کل شعب اخذ رای سه هزار و 731 شعبه در کل استان است و کل برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان، ناظران، عوامل انتظامی و عوامل صندوق نیز نزدیک به 60 هزار نفر هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر، ‌امیدیه و بهبهان نیز گفت: تعداد شعب الکترونیکی 248 شعبه است و مانور برگزاری انتخابات الکترونیکی در سطح چهار شهرستان پایلوت آغاز شده است و تا قبل از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت؛ این مانور به‌منظور ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به فرآیند انتخابات الکترونیکی است.

 

دبیر ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: ‌همچنین به‌منظور ارتقاء سطح دانش حرفه‌ای برگزار کنندگان انتخابات اعم از نمایندگان فرماندارها، ‌مجریان شعب اخذ رای، کارشناسان فرمانداری‌ها‌ و اعضای هیات اجرایی، آموزش‌های بسیار فشرده‌ای داشته‌ایم تا برای انتخابات خطایی نداشته باشیم؛ در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه تعداد رای‌‌اولی‌‌های استان 75 هزار نفر است

آبادان نیوز،اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: