کد خبر: ٥٩٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/02/16-٠٩:٥١

فاز اول سیستم پسماندسوز سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

 






فاز اول سیستم پسماندسوز سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

به گزارش آبادان نیوز ،با حضور معصومه ابتکار، استاندار خوزستان و مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان فاز اول سیستم پسماندسوز سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر با کاربری سوزاندن پسماندهای مایع، جامد و گاز صنعتی و با ظرفیت اسمی سوزاندن یک هزار تن پسماند در ساعت افتتاح شد.

این سیستم که با هدف کمک به بهبود وضعیت مدیریت پسماندهای تولیدشده در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر طراحی شده، توسط بخش خصوصی و با اعتبار اولیه چهار میلیارد تومان در چهار فاز در حال اجرا است.

روزانه هفت تا هشت تن از پسماندهای صنعتی پتروشیمی مارون در سیستم پسماندسوز سایت یک منطقه ویژه ماهشهر سوزانده خواهد شد.

ابتکار پس از بازدید از فاز اول سیستم پسماندسوز سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، از پروژه تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی مارون نیز بازدید کرد.

تصفیه‌خانه پساب صنعتی پتروشیمی مارون با هدف تصفیه 200 مترمکعب آب و جلوگیری از ورود این آب به هور، در روزهای گذشته به بهره‌برداری رسیده است. اعتبار اجرای این تصفیه‌خانه 47 میلیارد تومان بوده است. به گفته مدیر عامل پتروشیمی مارون، این پتروشيمی در 10 سال گذشته حدود 100میلیارد تومان در بحث طرح‌های زیست‌محیطی هزینه کرده است.

آبادان نیوز ،اخبار ماهشهر ،خبر ماهشهر
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: