کد خبر: ٥٧٦٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/12/05-١٠:٥٩

گسترش و نشر فرهنگی جهاد و شهادت به تبعیت از الگوی دفاع مقدس در حوزه پزشکی به نسل جوان و دانشجویان نسل فعلی از اهداف کنگره طب رزم است.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ،معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گسترش و نشر فرهنگی جهاد و شهادت به تبعیت از الگوی دفاع مقدس در حوزه پزشکی به نسل جوان و دانشجویان نسل فعلی از اهداف کنگره طب رزم است.

احمد عبداللهی صبح امروز در حاشیه هفتمین کنگره کنگره طب رزم در محل بیمارستان صحرایی علی بن ابیطالب(ع) که به میزبانی دانشکده علوم پزشکی آبادان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه با تجربه ارزنده‌ای که در هشت سال دفاع مقدس داشتیم و پیشرفت‌های قابل تحسینی که به دست آوردیم، زمینه ساز و بستر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد پزشکی کشور در حوزه‌های مختلف از جمله طب نظامی را دارا شدیم.

وی ادامه داد: امروز ما در بحث طب نظامی در کنار وجود تجهیزات و امکانات مورد نیاز، از یک آمادگی کامل بخورداریم و در بین کشور های همسایه و منطقه رتبه نخست پیشرفت در حوزه طب رزم را دریافت کرده‌ایم.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در دنیا نیز جایگاه خوبی در این حوزه داریم که این موضوع به مدد پیشرفت‌ها و اقداماتی‌ست که در دوران دفاع مقدس داشتیم و به دنبال آن، می‌طلبید که در این زمنیه آمادگی‌های علمی و عملی را پیدا کنیم.

عبداللهی عنوان کرد: این آمادگی باعث می‌شود که در حوادث مختلف از جمله دفاع مقدس و حوادث غیر مترقبه پس از آن، مثل زلزله بم و سایر اتفاقات و با توجه به اینکه کشور ما در معرض آسیب‌ها مثل سیل و زلزله و دیگر بلایای طبیعی قرار دارد، این موضوع ما را بر آن داشته که در این زمینه کار شود تا در این حوزه آمادگی‌های بسیار خوبی را کسب کنیم.

وی با تشریح اهداف برگزاری این کنگره، افزود: اهداف این کنگره شامل گسترش و نشر فرهنگی جهاد و شهادت به تبعیت از الگوی دفاع مقدس در حوزه پزشکی به نسل جوان و دانشجویان نسل فعلی است.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در وهله بعدی، ضمن قصد انتقال آموزه‌های حماسی آن دوران سخت و پر افتخار، در کنار آن واکاوی و ارزیابی آخرین دستاوردهای علمی طب رزم را با دانشجویان در میان خواهیم گذاشت.

عبداللهی اشاره کرد: همچنین انتقال تجربیات ارزشمندی که امروز در جبهه بیداری اسلامی و در جبهه‌های مقاومت، همکاران ما کسب کرده‌ و به اجرا گذاشته‌اند را به معرض آموزش قرار دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، در نظر داریم تا این کنگره در سال‌های آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود و از نقطه نظرات و دیدگاه‌های اساتید علمی منطقه استفاده کنیم، ضمن اینکه بدون شک ما در این زمنیه حرف‌های زیادی برای گفتن داریم، قصد داریم تا با انجام این مهم بتوانیم یک تبادل تجارب را نیز با یکدیگر رقم زنیم.  

اخبار آبادان ،خبر آبادان ،آبادان نیوز                  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: