کد خبر: ٥٧٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/19-١٨:٥٨

مصاحبه با دکتر سید حمزه خرم نسب؛مؤلف و محقق برجسته دانشگاه و حوزه پژوهش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز ،در این مقال سعی بر این شده که به بررسی چالشها و معضلات مبحث مدیریت پرداخته و در فراخور این شرایط،گذری بر ارتباط دو طرفه مدیریتهای شرکتهای دولتی و خصوصی با مشتریان و متقاضیان مستقیم و غیر مستقیم خود بپردازیم.در این راستا پای صحبت دکتر سید حمزه خرم نسب نشسته و از تجربیات و پژوهشهای ایشان در این خصوص بیشتر بهره مند گردیده ایم؛

-جناب دکتر خرم نسب؛لطفا مختصری از بیوگرافی،سوابق علمی و پژوهشی خود را بیان بفرمایید؛

+اینجانب دکتر سید حمزه خرم نسب،متولد آبادان می باشم.دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی،کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و دکتری مدیریت بازرگانی-گرایش بازاریابی می باشم.هم اینک کارمند شرکت ملی نفت ایران بوده و مدرس دانشگاهها و موسسات آموزشی مختلف نیز هستم.

-سوابق شما در خصوص تالیف کتب و مقالات علمی چگونه می باشد؟

+اولین کتاب بنده با اسم"مدیریت شکایات مشتریان"با همکاری دکتر احمد روستا در سال گذشته منتشر گردید و به چاپ سوم رسید.کتاب دوم اینجانب نیز با موضوع"چابکی در کسب و کار"در مراحل پایانی چاپ و نشر می باشد.و در خصوص مقالات علمی و تحقیقاتی،کارهای گسترده ای را انجام داده و بعضا در کنفرانسهای مختلف ملی و بین المللی نیز پذیرش شده اند.

-دیدگاه خود را در خصوص حوزه پژوهش کشور بیان نمایید؛

+خوشبختانه در سالهای اخیر و باتوجه به رویکرد پژوهش محور و تصویب مقطع دکتری پژوهش محور،گامهای بلندی در راستای تعالی فرهنگ تحقیق محوری،رشد و ارتقا پژوهش به عنوان یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور برداشته شده است.

-به نظر حضرتعالی مباحث علمی در حوزه مدیریت از چه نقاط ضعفی برخوردار هستند؟

+متاسفانه یکی از موضوعات اساسی و مهمی که امروزه کمتر مورد توجه واقع شده و مستلزم توجه بیشتری از طرف صاحب نظران و جامعه علمی،بالاخص اساتید و دانشجویان رشته های مختلف مدیریت می باشد،ارتباط با قطبهای اصلی علم مدیریت کشور و همچنین استفاده از تجربیات و دانش اساتید بزرگ و مطرح کشور و دنیا،در راستای بسط و گسترش علم مدیریت می باشد،که ما تاحدودی در این مورد با نقیصه روبرو هستیم.

-در پایان و به عنوان یک فرد صاحب نظر در زمینه مدیریت،چه افقی را برای بهبود خدمات و برآورده ساختن توقعات توسط سازمان ها،در آینده ترسیم می کنید؟

+ارزشهای سازمانی از شرکتی با شرکت دیگر فرق می کند،اما در اصل باید حاوی اصالت سازمان باشند.بی تفاوتی کارکنان شرکت در پاسخگویی به خواست مراجعین خود،یکی از مسائل کلیدی ست که ممکن است باعث شود آنها ارتباط خود را با سازمانها قطع کنند.لذا جدی گرفتن نیاز،انتظارات و موضوعات مورد توجه مخاطبین یکی از اقدامات اصلی سازمانها در برخورد با مشکلات آتی احتمالی می باشد.

.


منبع :خبر اهواز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: