کد خبر: ٥٧٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/18-٠٨:٥٣

فرماندار آبادان گفت: فردا و با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عملیات فاز دو پالایشگاه آبادان به طور رسمی آغاز می شود.

 

 

 

 

 

 

به گزارش آبادان نیوز ، عزیزاله شهبازی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل فرمانداری افزود: پروژه «طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان» که به عنوان فاز دو شناخته می شود از مهمترین پروژه ها در استان خوزستان است که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به طور رسمی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی اظهار کرد: اگر چه این پروژه در چند سال گذشته به طور اسمی، نمادین و تبلیغاتی کارش آغاز شد اما به طور ملموس و عملی چیزی دیده نشد.

شهبازی تصریح کرد: پس از به ثمر رسیدم برجام و لغو تحریمها علیه ایران و گشایش ال.سی برای این پروژه، عملیات اجرایی طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان با مشارکت یک شرکت مقتدر چینی وارد مرحله اجرا شد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه این طرح دیگر جزو طرحهای آرمانی که همه مردم و مسئولان انتظار آغازش را داشتند نیست، یادآور شد: این طرح به طور شفاف، مشخص و عینی وارد مرحله اجرا شده و برای آن مدت زمان اجرا، مجری طرح و اعتبارات، تعیین و لحاظ شده است.

به گفته شهبازی، طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان (فاز دو) در قالب کنسرسیوم ایران و چینی با مشارکت ۵۰ درصدی ایران و ۵۰ درصدی شرکت چینی و حجم سرمایه گذاری سه میلیارد دلار به انجام می رسد.

وی با اشاره به آغاز تجهیز کارگاه در این خصوص گفت: برای اجرای این طرح حدود هشت تا ۱۲ هزار نیروی کار در طول مدت حدود ۶ ساله اجرای طرح و به تناسب اجرای فازها و مراحل مختلف کار اعم از مرحله طرح مطالعاتی، تجهیزکارگاه و ورود ادوات مورد نیاز و اجرای عملیات جذب می شوند.

شهبازی، مدت زمان انجام مطالعات تا شروع به کار عملیات را شش ماهه خواند و افزود: اجرای پروژه فاز دو پالایشگاه کاری بسیار مهم و سنگین است که در شرایط بد اقتصادی کشور که امسال نیز به عنوان سال متلاطم اقتصادی برای دولت نیز بود، دولت در نقطه صفر مرزی این عملیات را به مرحله اجرا رسانده است.

فرماندار آبادان اظهار کرد: کاهش آلودگی محیط زیست، به روز بودن تجهیزات و دستگاه ها، افزایش فرآوری هایی که از قبل نفت ایجاد می شود و جذب نیروی انسانی برای چندین سال که با فراگیری آموزشهای لازم تخصص های لازم را نیز فرا می گیرند.

شهبازی تصریح کرد: جذب نیرو در این طرح تنها مختص مردم شهرستان آبادان (شامل آبادان، اروندکنار و چوئبده با سه هزار و ۶۷۴ کیلومترمربع وسعت) است و لاغیر، مگر آنکه تحت هیچ امکانی تخصص مورد نیاز در شهرستان وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: از آنجایی که کار مربوط به دولت است به همین دلیل فرماندار شخصا بر نحوه انجام این کار نظارت دارد. البته دستگاه های نظارتی هم می توانند وظایف نظارتی خود را به انجام برسانند.

فرماندار آبادان با تاکید دوباره بر اینکه جذب نیرو تنها برای مردم شهرستان آبادان است، گفت: پذیرش نیروی کار از شهرهای همسایه در اجرای فاز دو پالایشگاه آبادان نیز انجام نمی شود. 

شهبازی افزود: تامین اجتماعی نیز کسی را بیمه نمی کند مگر آنکه از سوی اداره کار آبادانی بودن آن فرد را تائید کند که این کار نیز از طریق ابزارهای موجود قابل پیگیری و تائید است، ضمن آنکه امضای معاون سیاسی فرمانداری نیز بایستی پای برگه معرفی به عنوان تائید باشد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس و یا نمایندگان آنان در این پروسه همراهی دارند، اظهار کرد: در موضوع به کارگیری نیرو در فاز دو پالایشگاه به هیچ وجه نیروهای معرفی شده از سوی مسئولان مختلف دستگاههای اجرایی و یا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پذیرفته نمی شود.

شهبازی تصریح کرد: به کارگیری نیروها در فاز دو پالایشگاه آبادان(طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان) به شکل نظامند و قاعده مندی از سوی اداره کار و امور اجتماعی آبادان و با نظارت مستقیم فرماندار و یا معاون سیاسی وی به انجام می رسد.

 

آبادان نیوز،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: