کد خبر: ٥٧٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/11/07-١١:١١

مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: باید تلاش کرد تا نگاه تبعیض آمیز نسبت به بانوان در جامعه برطرف شود.

 








به گزارش آبادان نیوز ،سیده فرانک موسوی در نشست کمیسیون امور بانوان فرمانداری دزفول گفت: شاخص توسعه در بخش بانوان پایین تر از نرم جهانی است و اگر کشوری بخواهد توسعه یابد باید به نیازهای 50 درصد جامعه که بانوان هستند توجه کند.
وی به آسیب های اجتماعی جامعه نیز اشاره کرد وگفت:اگر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی هزینه نشود در آینده باید هزینه چند برابری برای آن پرداخت.
موسوی اضافه کرد:زمانی 98درصد اعتیاد به مردان اختصاص داشت ولی اکنون زنان هم به اعتیاد روی آورده اند و الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده است.
وی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری را آسیب های 
اجتماعی حوزه بانوان دانست و گفت:رفاه و آرامش یک زن به عنوان یک همسر،خواهر ومادر رفاه و آسایش خانواده که رکن اصلی جامعه است را به همراه دارد.
موسوی به نقش بانوان در اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: اگر از بانوان در اقتصاد خرد استفاده شود و سواد سلامت بانوان افزایش یابد بطور قطع اقتصاد مقاومتی نیز محقق می شود.
وی به پایین بودن سطح سواد سلامت در خوزستان نسبت به کشور اشاره کرد وگفت :سطح سواد سلامت بانوان از مردان کمتر است که اگر یک زن اطلاعاتی از سلامت داشته باشد در تحقق اقتصادی نقش بسزایی خواهد داشت.
وی همچنین به نقش زنان در اصلاح الگوی مصرف،مدیریت مصرف و تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و گفت:تا زمانی که از بانوان پاکدست،با انگیزه و پرتلاش در مدیریت کلان کشور استفاده نشود مشکلات حوزه بانوان رفع نخواهد شد.
وی با انتقاد از عدم رعایت انصاف در توزیع زیرساخت های ورزشی برای بانوان گفت:باوجود اینکه در تخصیص بودجه و اعتبارات نامی از زن و مرد برده نشده ولی در عمل تخصیص اعتبارات فقط به مردان است و زنان نادیده گرفته می شوند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار کرد: عدالت جنسیتی چیزی است که مورد توجه دولت تدبیر وامید است که در استان خوزستان با بکارگیری 8 بخشدار و یک فرماندار عملیاتی شد.
وی از فرماندار دزفول خواست از بانوان توانمند در معاونت اداری استفاده کند.
در این نشست درخصوص اشتغال،نشاط وشادابی ،سلامت و سهم زنان در دستاوردهای توسعه بحث شد.

آبادان نیوز ،اخبار خوزستان ،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: